تازه های سایت

کد مطلب: 44130
12. آذر 1399 - 9:29
فرمانده سپاه نهاوند، گفت: طرح شهید سلیمانی با حضور ۸۵۰ بسیجی در شهرستان نهاوند اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان نهاوند به ۲۰ منطقه تقسیم شده که در هر منطقه یک نماینده از شبکه بهداشت، یک نماینده از بسیج وسپاه و یک نماینده نیز از سازمان تبلیغات روحانیون در سه تیم روزانه با هدف حمایت ، نظارت و مراقبت به مراکز و منازل برای بررسی مراجعه خواهند کرد، گفت: مبنای اصلی اجرای طرح بر این است که افراد مبتلا و مثبت کرونا در خانه‌ها را شناسایی کنیم و تا بهبودی کامل روزانه مورد کنترل قرار گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت : در اجرای این طرح ۲۰نفر به عنوان نماینده سپاه که از طرف شبکه بهداشت آموزش دیده اند به مناطق ۲۰گانه شهرستان معرفی شده اند که به همراه ۸۵۰ نفر از بسیجیان فعال شهرستان در مناطق مختلف شهری و روستایی به کمک ۷۸ خانه بهداشت  شهرستان در این طرح مشارکت داشته و تلاش می‌کنند تا از شیوع این بیماری پیشگیری و در امر شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا و خانواده‌های آن پیشگام باشند.

فرمانده سپاه نهاوند تاکید کرد : در اجرای طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و نیروهای مردمی، زنجیره کرونا قطع شود و تیم‌های عملیاتی با حضور در محلات مختلف، به شناسایی بیماران کرونایی پرداخته و از خانواده‌ها و اطرافیان بیماران حمایت کنند.

سرهنگ مختاری افزود: کاهش میزان مرگ و میر، کاهش میزان بستری، قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر از اهداف اختصاصی این طرح است.

وی گفت: نیروهای بسیج با همکاری کارشناسان بهداشت و درمان تلاش دارند تا ضمن شناسایی زودهنگام بیماران، اجرای قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از بیماران، از میزان ابتلای افراد به این بیماری کاسته و با توزیع بسته های معیشتی و حمایتی توسط کمیته از خانواده های مبتلا حمایت کنند.

فرمانده سپاه نهاوند در پایان تاکید کرد: از مردم فهیم و بزرگوار شهرستان انتظار داریم در اجرای این طرح همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را در شهرستان کنترل و مهار کنیم.

دیدگاه شما