تازه های سایت

کد مطلب: 43905
25. آبان 1399 - 8:21
با گذشت حدود ۹ ماه از شیوع کرونا و وضعیت بحرانی این بیماری ولی حضور مردم در مراسم‌ها و تجمعات متأسفانه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، بیماری مرگبار کرونا این روزها با فوت حدود ۵۰۰ هم‌وطن وضعیت بحرانی را ایجاد کرده است و برای عده‌ای هرچه از خطرناک بودن این بیماری گفته می‌شود ظاهراً فایده‌ای ندارد.

شهرستان نهاوند از ابتدای شروع این بیماری به‌غیراز چند هفته همواره در شرایط قرمز و بحرانی بوده است و در ماه اخیر این وضعیت بدتر شده است.

محدودیت‌های دوهفته‌ای در این شهر هم ظاهراً عده‌ای را همچنان مجاب نکرده که از خطرات این بیماری مرگبار آگاه شوند.

از ابتدای شروع بیماری مشخص بود که برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا پاشنه آشیل بیماری کرونا در شهرستان باشد و این‌گونه هم شد و مسئولان برای کم کردن این تجمعات راهکارهایی داشته‌اند و تصمیماتی گرفته‌اند تا مردم را این بیماری آگاه کنند.

مسئول ستاد کرونا بارها اعلام کردند که با برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در نهاوند چند روز بعد تعدادی از حاضران این تجمع قطعاً در بخش کرونایی بیمارستان‌ها بستری خواهند شد ولی عده‌ای همچنان بی‌تفاوت هستند.

تصاویر ارسالی شهروندان حکایت از حضور مردم شهرستان نهاوند در اجتماعات مکان‌های مختلف دارد و این در شرایطی است که نهاوند در حالت فوق بحرانی قرار دارد.

در روزهای سیاه کرونایی که کادر درمان شبانه‌روز در حال تلاش هستند و تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیده‌اند ولی دیدن مراسم‌ها با تجمع حقیقتاً غم‌انگیز است.

در این شرایط که محدودیت‌هایی برای اصناف تعریف‌شده است و خیلی از اصناف برای کمک به‌سلامت شهروندان باوجود داشتن مشکلات فراوان اقتصادی به قانون عمل می‌کنند؛ عده‌ای مشخص نیست با چه توجیهی مراسم عروسی و عزا برگزار می‌کنند.

تصاویری که در ادامه مشاهده می‌کنید مربوط به برگزاری مراسم ختم، میدان دام نهاوند، مراسم عروسی و مراسم تشییع‌جنازه است که در این شرایط با این جمعیت واقعاً تأسف‌بار است.

دیدگاه شما