تازه های سایت

کد مطلب: 43748
13. آبان 1399 - 0:08
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در شرایط حاد کرونا برخی بجای همکاری خود را به خواب زده و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراد ناصری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد پبشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: متاسفانه در شرایط کنونی که وضعیت بسیار بحرانی است برخی بجای همکاری خود را به خواب زده و سلامتی مردم را به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار سختی قرار گرفته‌ایم و روز به روز وضعیت‌مان سخت‌تر می‌شود افزود: حتی ما در دوران دفاع مقدس روزهایی را نداشته‌ایم که مردم روزانه نزدیک به ۵۰۰ نفر را روی دستشان تشییع کنند اما امروز ما شاهد چنین وضعیت هستیم.

فرماندار نهاوند با اشاره به تعطیلی بازار و اصناف طی یک هفته گذشته گفت: ما در سطح شهرستان بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا مجبور به تعطیلی بازار شدیم که خوشبختانه همکاری خوبی در این زمینه وجود داشت.

وی افزود: متاسفانه در چنین شرایطی برخی بجای اینکه تمکین به قانون کرده و بازاریان را تشویق به بستن مغازه خود آنها را تحریک کرده و اقداماتی را برای شکستن قانون انجام می‌دهند.

ناصری افزود: حداقل باید انصاف داشته باشیم و اگر از افرادی که مغازه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند تشکر نمی‌کنیم لااقل آنها را سرزنش هم نکنیم.

وی اظهار کرد: البته ما شرایط بازاریان و کسبه را درک می کنیم اما امروز این مشکل یک مشکل کشوری است که روز به روز سخت‌تر می‌شود و اگر همکاری نداشته باشیم قطعا با روزهای بسیار بدتری مواجه خواهیم شد.

فرماندار شهرستان نهاوند گفت: در تعطیلی بازار و اصناف نباید هیچ تبعیضی وجود داشته باشد و خدایی نکرده اعمال نفوذی صورت گیرد زیرا گلایه برخی این است که چرا در تعطیلی بازار برخی قانون را مد نظر قرار نمی دهند و فعالیت خود را به شکل‌های مختلف ادامه می‌دهند.

وی در رابطه با فعالیت صنف طبخ غذا گفت: طبق قانون مراکز تهیه غذای بیرون‌بر می‌توانند فعالیت داشته باشند اما این در شرایطی است که انها حق ندارند کرکره مغازه خود را بالا بکشند بلکه فقط غذا را در اختیار مشتری‌های خود برای استفاده بیرون قرار دهند.

ناصری در پایان گفت: با توجه به ادامه بحران کرونا ما به وجود تک تک اصناف و همکاری آنها نیاز داریم تا مطابق با قانون بر کار تعطیلی تمام گروه‌های اصناف که در دستورالعمل‌های مربوطه به آنها اشاره شده نظارت لازم را داشته باشند.

دیدگاه شما