تازه های سایت

کد مطلب: 43746
13. آبان 1399 - 0:08
تجربه سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوادث مختلف نشان داده که روحیه انقلابی و کار جهادی به‌عنوان تجربه‌ای موفق در عرصه‌های مختلف همواره تأثیرگذار و موفقیت آفرین بوده و هر جا از توان و ظرفیت داخلی استفاده‌شده مشکلات را حل کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در عرصه‌های مختلف، هرزمان به نیروهای داخل و توان درونی کشور اتکا شده نتایج ثمربخشی برای مردم و کشور داشته است که تجربه سال‌های دفاع مقدس، حوادث سیل و زلزله و اخیراً هم تجربه مبارزه با کرونا بیانگر این موضوع است.

در عرصه‌هایی که گفته شد همواره نیروهای مردمی و داوطلب و نیروی جوان باروحیه انقلابی که داشته‌اند در صحنه حاضر شدند و به کمک مردم و مسئولان آمده و بحران‌ها را مدیریت کرده‌اند که این جان‌فشانی‌ها در حالی بود که عملاً از خارج کشور کمکی برای حل بحران‌ها به کشور وارد نشد.

 

 

در دوران دفاع مقدس به‌خوبی این توجه به درون و اتکا به کار جهادی و استفاده از نیروهای جوان و انقلابی موفق آمیز بود و کشور را که با دستان خالی به جنگ با ابرقدرت‌ها رفته بود نجات داد.

تجربه مقابله ۸ ماه با بحران اخیر کرونا بار دیگر نشان داد چه ظرفیت‌های عظیمی در کشور وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی را حل کرد و فقط این ظرفیت‌ها نیازمند توجه بیشتر از طرف مسئولان هستند.

 

 

اجرای رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه در پهنه وسیع کشور، ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و تجهیزات پزشکی که کشور را از واردات این اقلام تقریباً بی‌نیاز کرد، کمک گروه‌های جهادی به بیماران کرونایی و پشتیبانی از جبهه سلامت ازجمله این اقدامات بود که همه با اتکا به روحیه کار جهادی انجام شد.

 

 

بدعهدی دشمنان و عدم اعتماد به آن‌ها باید در اذهان مسئولان نهادینه شود و فکر اینکه مشکلات اقتصادی با نگاه صرف به خارج از کشور و با کمک آن‌ها حل می‌شود فکری باطل و دور از واقعیت است و تنها راه‌حل مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیت‌ها و نیروهای درونی کشور و پرورش و شکوفا کردن استعدادهای داخلی است و در عرصه‌های حساس قطعاً نگاه به بیرون و انتظار کمک داشتن از آن‌ها ضربات بزرگی به کشور وارد می‌کند.

کار جهادی راه برون‌رفت از مشکلات

استفاده از روحیه جهادی در دوران دفاع مقدس بسیار راه گشا و تجربه ارزشمندی بود و در شهرستان نهاوند نیز که از پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی است از همان روزهای ابتدایی دفاع مقدس حضور رزمندگان دلاور در جبهه‌های جنگ مثال‌زدنی بود و تقدیم ۸۵۴ شهید گواه این مدعا است.

به‌موازات حضور مردان نهاوندی در جبهه شیر زنان نهاوندی نیز در پشتیبانی از جبهه‌ها سنگ تمام گذاشتند و روزانه بسته‌های غذایی و نان و اقلام موردنیاز رزمندگان را به جبهه‌ها ارسال می‌کردند و درعین‌حال کارهای فرهنگی و عقیدتی را هم در نهاوند انجام می‌دانند و حال و هوایی فراموش‌نشدنی را خلق کرده بودند.

اقدامات بانوان نهاوندی در طول سال‌های بعد از جنگ هم همچنان ادامه داشت و در بحران کرونا به اوج خود رسید و نسل جدید بانوان نهاوندی با ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک و لوازم بهداشتی بار دیگر نام خود را در کشور پرآوازه کردند.

 

 

این اقدامات بانوان نهاوندی با قدردانی رهبر معظم انقلاب از این فعالیت‌ها جان تازه‌ای گرفت و با ایجاد چند کارگاه چندین هزار ماسک را تولید و در اختیار نیازمندان قراردادند تا برگ زرین دیگری در افتخارات بانوان نهاوندی رقم بزند.

مردان نهاوندی نیز هم‌زمان با ایجاد کارگاه‌های تولید مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک نیاز شهرستان را تأمین کردند و در شرایطی که کشور به این اقلام نیاز داشت مردانه پای‌کار آمدند و نشان دادند راه شهدای بزرگواری چون سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی که الگوی همه جوانان نهاوند است را باقدرت ادامه می‌دهند.

کمک مؤمنانه نمونه بارز کار جهادی

بحران کرونا با همه سختی‌ها برای کادر درمان مشکلات زیادی را برای معیشت مردم به وجود آورد و با توجه به بیکار شدن تعداد زیادی از شاغلان، کمک به معیشت خانواده‌های آن‌ها و فقرای جامعه نیازمند یک کار بزرگ و جهادی بود که در قابل رزمایش کمک مؤمنانه در سراسر کشور اجرا شد.

در این رزمایش بسته‌های کمک‌های معیشتی که شامل اقلام غذایی و بهداشتی بود در سطح کشور توسط خیرین و بسیجیان و گروه‌های جهادی بین نیازمندان توزیع شد تا بخشی از مشکلات روزهای سخت کرونایی را حل کند.

در شهرستان نهاوند نیز با کمک بسیج و سپاه و خیرین تا امروز شش مرحله رزمایش کمک مؤمنانه اجراشده است و حدود ۹ هزار بسته معیشتی در سطح شهرستان توزیع‌شده است و مراحل دیگری از این رزمایش مؤمنانه تا پایان سال اجرا می‌شود.

 

 

جوانان و گروه‌های جهادی همچنین با حضور جهادی خود درصحنه در چندین نوبت شهرها و روستاهای نهاوند را ضدعفونی و گندزدایی کردند تا نشان دهند همیشه پای‌کار هستند.

حضور پرشور جوانان مؤمن در عرصه رزمایش کمک مؤمنانه و کمک به نیازمندان بار دیگر نشان داد میدان دادند به جوانان انقلابی می‌تواند مشکلات بزرگی را حل کند و کمک‌حال کشور در بحران‌ها باشد.

کمک جهادی در بیمارستان‌ها عرصه دیگری از کار جهادی

این روزها با توجه به اوج‌گیری بحران کرونا در کشور و خستگی بیش از ۸ ماه کادر درمان و شهادت تعدادی از این عزیزان و ابتلای تعداد قابل‌توجهی از کادر درمان و بهداشت کشور به کرونا، کمک و پشتیبانی از این عزیزان لازم و ضروری است.

در سراسر کشور حضور بسیجیان و طلاب و گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به رزمندگان جبهه سلامت بسیار مؤثر و تحسین‌برانگیز بوده است و عرشه دیگری از کار جهادی و روحیه انقلابی گری را نمایان ساخته است.

در هفته‌های اخیر شهرستان نهاوند در شرایط فوق بحرانی کرونا قرارگرفته است به‌گونه‌ای که محدودیت‌های کرونایی در این شهرستان اکثر اصناف را طبق قانون به تعطیلی کشانده است و مشکلاتی را برای کادر درمان به دلیل تکمیل شدن دو بیمارستان نهاوند به وجود آورده است.

جوانان مؤمن و انقلابی نهاوند نیز با درک شرایط فوق بحرانی کرونا در این شهرستان با کمک بسیج دانشجویی نهاوند در اقدامی شایسته با اعلام فراخوانی از بین جوانان پای‌کار برای کمک به کادر درمان اعلام کمک کرده است.

این جوانان پس از برگزاری کلاس‌های آموزشی با کمک شبکه بهداشت و درمان در بخش‌های غیر کرونایی بیمارستان‌ها به کمک بیماران و کادر درمان می‌روند تا باری از دوش پزشکان که این روزها سخت مشغول هستند، بردارند.

جهادگران و نیروهای جوان نهاوند هرساله با برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم در محرومیت‌زدایی نقش مهمی داشتند و کمک یار دستگاه‌های اجرایی بودند ولی امسال با توجه به وضعیت کرونا در عرصه‌های دیگری مشغول به فعالیت هستند و نشان دادند که عرصه را هیچ‌گاه خالی نمی‌کنند.

کمک به احداث منازل سیل‌زدگان

تا قبل از بحران کرونا در شهرستان نیروهای بسیجی و جهادگران با توجه به وقوع سیل وحشتناک در نهاوند و تخریب منازل همشهریان در شهر و روستا به کمک به این افراد شتافتند و اولین کسانی بودند که در عرصه حاضر شدند.

 

 

بعد از کاهش بارندگی‌های کم‌سابقه در نهاوند و فروکش کردن سیل و برآورد خسارت‌ها مشخص شد که تعداد زیادی از خانه‌های قشر عمدتاً آسیب‌پذیر دچار خسارت و تخریب شدند و نیازمند بازسازی هستند.

با حضور نیروهای جهادی تا امروز ۶ واحد مسکونی در این شهرستان تکمیل‌شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است و تعمیرات بیش از ۵۰ واحد مسکونی نیز انجام‌شده و به صاحبان تحویل داده‌شده است.

به گزارش عصر همدان، در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب در هر عرصه‌ای که به نیروهای داخلی اتکا کرده‌ایم موفق بودیم و هر جا فقط چشم به حل مشکلات با کمک خارج از کشور داشتیم نه‌تنها مشکلات حل نشد بلکه نیروهای عظیمی تلف و وقت را ازدست‌داده‌ایم.

تجربه‌های موفقی که از زمان دفاع مقدس و حوادث طبیعی و غیرطبیعی بعدازآن ذکر شد و باتجربه ۸ ماهه بحران کرونا به‌خوبی نشان می‌دهد که داشتن روحیه انقلابی و کار جهادی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است و باید با تکیه‌بر حضور نیروهای درون بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

رزمایش کمک مؤمنانه، تولید ماسک و مواد بهداشتی، حضور در جبهه و کار جهادی و پشتیبانی از جبهه‌ها، کمک به بیماران کرونایی، پشتیبانی از کادر درمان، خدمات‌رسانی در سیل و زلزله بخش‌های از ظرفیت عظیم درونی شور برای حل مشکلات اجتماعی و سیاسی است.

کار جهادی در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی به‌عنوان حلال مشکلات عمل می‌کند که تجربه‌های موفق ذکرشده گواه این مدعا است که امروز نیز برای حل مشکلات به‌خصوص اقتصادی باید با این روحیه با مشکلات برخورد کنیم و از تجارب ارزنده انجام کار جهادی به‌عنوان الگوی حل مشکلات کمک بگیریم.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/س

دیدگاه شما