تازه های سایت

کد مطلب: 43585
28. مهر 1399 - 8:28
رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند خبر داد؛
بازسازی خانه تاریخی “صمصام ” در نهاوند+ عکس و فیلم
محسن جانجان گفت: فاز سوم تعمیر و بازسازی خانه تاریخی “صمصام ” در شهرستان نهاوند با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: خانه تاریخی صمصام که یکی از شخصیت‌های گذشته نهاوند در اواخر دوره قاجار بوده در فاز سوم در حال تعمیر و بازسازی است تا به مکانی زیبا برای همشهریان تبدیل شود.

وی اظهار داشت: این فرد تقریباً دارای شأن ملی است و ارزش این بنا به دلیل معماری است و از نادر بناهای شهر نهاوند است که سالم مانده و هنوز تخریب نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند افزود: فاز اول و دوم بازسازی این بنا در سال‌های اخیر به پایان رسیده است و فاز سوم برای حفظ بنا در حال انجام است.

وی به اقدامات انجام‌شده در این فاز اشاره کرد و گفت: مرمت جداره‌های داخلی و بیرونی و ایجاد کانال دفع رطوبت برای حفظ بنا در حال اجرا است و در برنامه داریم تا این ملک را کامل تملک کنیم و برای کارهای فرهنگی و تاریخی استفاده کنیم.

جانجان ادامه داد: خانه‌های قدیمی در شهرهای تاریخی مانند نهاوند خیلی زیاد بوده که متأسفانه تخریب‌شده و امروز وظیفه ما است تا خانه‌های تاریخی باقیمانده را اجازه ندهیم از بین بروند.

وی اظهار داشت: در این فاز مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و در فازهای قبل هم ۲۴۰ میلیون هزینه شده است.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند بابیان اینکه این شهرستان دارای ۲۵۴ اثر تاریخی است که بیش از ۱۰۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است، گفت: خانه تاریخی صمصام به شماره ۵۰۴۲ در سال ۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

 
 

 

دیدگاه شما