تازه های سایت

کد مطلب: 43559
25. مهر 1399 - 8:05
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند با بیان اینکه علت عمده افزایش قیمت مرغ در نهاوند بالا رفتن نرخ نهاده‌های دامی است گفت: در حال حاضر این محصول به قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو، نقی کاکاوند با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار مصرف اظهار کرد: طی دو روز گذشته قیمت این محصول با افزایش روبرو شد و هم اکنون کیلویی ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی مرغ‌فروشی‌ها عرضه می‌شود.

وی افزود: با توجه به چالش موجود در بازار نهاده‌های دامی و افزایش سراسری نرخ آن از جمله نرخ ذرت و کنجاله سویا که مصرف زیادی برای مرغداری‌ها دارد قیمت گوشت نیز با افزایش روبرو شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند گفت: علاوه بر این عامل که بیشترین نقش را در گران شدن مرغ دارد، کاهش جوجه ریزی از دیگر دلایلی است که بر میزان تولید تاثیرگذار بوده است.

وی اظهار کرد: امسال در نهاوند ۱۵۰ هزار قطعه در مقایسه با سال گذشته کاهش جوجه‌ریزی داشتیم که این مساله هم تا حدودی بر بازار مصرف تاثیرگذار است.

کاکاوند افزود: به منظور رفع این مشکل قرار است نهاده‌های دامی از طریق راه اندازی سامانه توزیع انجام شود تا نهاده‌ها به دست تولیدکنندگان واقعی برسد.

وی افزود: هم اکنون برای افزایش بیشتر قیمت مرغ توزیع مرغ یخی در سطح شهرستان وجود دارد اما مردم علاقه کمتری نسبت به مصرف آن نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما