تازه های سایت

کد مطلب: 42780
25. مرداد 1399 - 17:12
اینکه دربی ۹۳ بدون تماشاگر برگزار می شود یکی از تلخ ترین اخبار فوتبالی این مدت در ارتباط با شیوع بیماری کروناست.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – پیرو انتشار خبر و تعیین روز برگزاری دربی نیمه نهایی بین پرسپولیس و استقلال عنوان شد که این دیدار بدون حضور تماشاگران برگزار می شود ولی در روزهای پایانی هفته گذشته گمانه زنی هایی در این باره براه افتاد که ممکن است در این دیدار برای نخستین بار حضور تماشاگران با رعایت پروتکل های بهداشتی اتفاق بیافتد.

چیزی شبیه به برگزاری نمایش فیلم در سینماها که با ۴۰ درصد ظرفیت در این مدت به نمایش فیلم پرداخته و از ورود افراد بدون ماسک ممانعت می کردند. در همین ارتباط عنوان شده در صحبتهایی که با وزارت بهداشت و فدراسیون پزشکی ورزشی مطرح است مکاتباتی صورت می گیرد که در صورت امکان این دیدار با حضور ۲۰ درصد ظرفیت تماشاگران هر دو تیم در دو سوی استادیوم برگزار شود.

البته این منوط به تشکیل جلسه دوشنبه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش است که اگر در آن نشست این بحث با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری بین طرفداران دو تیم رعایت شود این احتمال هست که دربی خیلی هم بی سروصدا نبوده و با حضور تماشاگران دو تیم برگزار شود.

این خبر روز گذشته موجی از امیدواری را بین طرفداران دو تیم ایجاد کرد. در این صورت ۲۰ درصد روبروی جایگاه به سمت راست با فاصله دو ردیف درمیان از هر طرف به استقلالی ها و کنار جایگاه به سمت محل نشستن پرسپولیسی ها، به قرمزدوستان تعلق می گیرد. با همان شرایط دو ردیف درمیان از بالا و پایین و طرفین. با این شرط که همه ماسک داشته باشند.

بر اساس این گزارش، جالب است بدانید که اگر دربی ۹۳ بدون تماشاگر برگزار شود اولین دربی تاریخ است که بدون تماشاگر برگزار می شود و از این نظر در کتاب فوتبال ایران ثبت خواهد شد. البته یکبار در سال ۱۳۷۳، در حالی که دربی رفت در تهران در دور نیمه نهایی مسابقات لیگ آزادگان (که در دو گروه جداگانه برگزار می شد) با درگیری تماشاگران و جنجالی غیرمعمول بین بازیکنان دو تیم همراه شد، رییس وقت کمیته انضباطی فدراسیون که امیرحسین فتحی – مدیرعامل مستعفی فصل جاری استقلال – رییسش بود، دستور به برگزاری بازی برگشت در بندرعباس داد. ولی در آن دیدار تعدادی از مسئولان ورزشی استان هرمزگان از جمله اعضای هیأت فوتبال و تربیت بدنی استان با اعضای خانواده های شان به استادیوم رفته و دیدار را از نزدیک دیدند که تعدادشان به حدود ۵۰۰ نفر می رسید.

دیدگاه شما