تازه های سایت

کد مطلب: 42762
24. مرداد 1399 - 9:10
پیشکسوت استقلال گفت: از شانس هایی که فرهاد مجیدی آورد این بود که در دورانی سرمربیگری تیمش را برعهده گرفت که استقلال بدون تماشاگر بازی می کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال وقتی در شروع دوباره رقابت های لیگ برتر نتایج ضعیفی کسب می کرد هجمه بزرگی از سوی کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی علیه کادر فنی جوان تیم براه افتاد. حسن روشن، علی جباری و خیلی های دیگر فرهاد مجیدی را برای چنین سمتی کوچک دانسته و حتی دستیارانش را بزرگ نمی دیدند و این ذهنیت بیرون از ورزشگاه کم کم بین طرفداران این تیم هم در حال شکل گیری بود تا اینکه با بازگشت دیاباته نتایج استقلال تغییر کرده و این فشار از روی فرهاد مجیدی برداشته شد.

عباس سرخاب در گفت و گو با مشرق، درباره اینکه استقلال این روزها بدون تماشاگر بازی می کند به نکته جالب توجهی پرداخت. او گفت که استقلال با فرهاد مجیدی کم تجربه شانس داشته که در دوران کرونا به میدان می رود.

*متن این پرسش و پاسخ را در ادامه می خوانید:

* استقلال با دو برد متوالی روبروی سپاهان موفق شد هم در جدول لیگ برتر و به رده دوم بیاید و هم در جام حذفی به نیمه نهایی صعود کند. وضعیت استقلال را در این شرایط چطور ارزیابی می کنید؟

- استقلال در شرایطی با سپاهان روبرو شد که در این مدت مشکلات زیادی داشته و اتفاقا استقلالی ها از این وضعیت به خوبی بهره بردند و از استرس سپاهانی ها به سود خودشان استفاده کردند. ضمن اینکه در این مدت دیدیم که بودن شیخ دیاباته چقدر در نتایج استقلال تأثیر داشته است.

* ولی در دیدار مهم جام حذفی که نبود؟

- همین! استقلال نشان داد که متکی به فرد نیست و این خیلی خوب بود. باید گفت وقتی استقلال در دو بازی متوالی توانسته سپاهان را شکست بدهد می فهمیم که این پیروزی ها اتفاقی نبوده است. برخی می گفتند شاید در لیگ سپاهان را با شانس شکست دادیم ولی تیمی که ۱۰ نفره ۲ گل می زند نمی توانسته اتفاقی و شانسی برنده شود. با این همه الان وضعیت استقلال خیلی خوب است.

* فکر می کنید فرهاد مجیدی توانسته خودش را با تیم آداپته کند؟

- به نکته خوبی اشاره کردید. یکی از مهمترین شانس هایی که فرهاد داشت این است که در دروان کرونا سرمربی استقلال شد وگرنه ممکن بود تحت فشار سکوها و نارضایتی یا رضایتمندی هواداران شرایط برایش فرق کند. شاید این را باید برایش توفیق اجباری دانست که نصیب فرهاد شده که تحت تأثیر هیجانات سکوها تصمیمات اشتباه نگرفته است.

* هیچ اشتباهی در عملکردش ندیده اید؟

- البته در برخی تعویض ها می توانسته بهتر عمل کند ولی با این همه او در این مدت تجربه خوبی کسب کرده و توانسته با شرایط بهتری نسبت به روزهای اول مربیگری اش کار کند.

* قلعه نویی هم که از سپاهان رفت؟

- بله! اتفاق ناراحت کننده ای بود ولی فوتبال همین است و رحم ندارد.

* درباره نیمه نهایی و بازی با پرسپولیس صحبتی ندارید؟

- بازی در جام حذفی به شدت رقابتی تر از لیگ است. برنده این بازی راهی فینال می شود و این بر حساسیت دیدار اضافه می کند. قدرت هر دو تیم برای اهالی فوتبال ثابت شده ولی به هر حال پرسپولیس شاید کم انگیزه تر از استقلال باشد اما به هر حال چون این دیدار به نوعی حیثیتی هم محسوب می شود باید گفت که نمی توان به راحتی به آن نگاه کرد.

دیدگاه شما