تازه های سایت

کد مطلب: 42747
23. مرداد 1399 - 8:38
مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند گفت: شرکت سیمان نهاوند در سال گذشته 920 هزار تن حدود 92 درصد تولید داشته که از این میزان 35 تا 40 درصد حدود 250 هزار تن محصول به کشورهای هندوستان، بنگلادش، کنیا به ارزش 6 میلیون دلار صادرشده و این مهم در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی فرونچی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: شركت صنایع سیمان نهاوند از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یكی از واحدهای منتخب «صنعت سبز» كشور در پنج سال گذشته معرفی شده است.

وی افزود: استقرار سیستم پایش آلاینده‌ها و سیستم بازیافت، توسعه فضای سبز، مصرف بهینه انرژی و استفاده از انرژی‌های پاك و استقرار پایش لحظه‌ای آلاینده‌ها جزو شاخص‌های انتخاب واحدهای صنعتی و خدماتی سبز به شمار می‌رود، که شرکت سیمان نهاوند در پنج سال متوالی توانست در همایش ملی صنعت و خدمات سبز به عنوان واحد منتخب صنعت سبز برگزیده شود.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند با بیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند از سال 1389 آغاز به کارکرده است، گفت: در حال حاضر شرکت سیمان نهاوند دارای 320 نفر اشتغال مستقیم و 2 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم است که از این میزان 85.6 درصد از کارکنان بومی شهرستان نهاوند و روستاهای همسایه کارخانه سیمان است و 8.1 درصد از استان لرستان هستند.

وی بابیان اینکه شرکت سیمان نهاوند پس از 9 سال فعالیت در کشور، گفت: سیمان نهاوند به علت منابع بسیار غنی محصول باکیفیتی تولید می‌کند و در بازارهای داخلی و خارجی با اسم سیمان نهاوند به فروش می‌رسد.

فرونچی افزود : به علت کاربرد حساس سیمان و استفاده از این محصول در احداث بناهایی نظیر پل‌ها، سدها، اسکله‌ها، منازل، راه‌ها و... انجام آزمایشات کنترل کیفی در تولید محصول اهمیت اساسی دارد.

وی ادامه داد: این آزمایش‌های کنترل کیفی در مراحل مختلف تولید، اعم از تست مواد خام مصرفی در کارخانه و همچنین کنترل مواد خام و خوراک کوره و نیز کلینکر و سیمان در مناطق و مراحل مختلف خط تولید انجام می‌شود ، تا محصول شرکت سیمان نهاوند با کیفیت ممتاز وارد بازار رقابت شود.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند بابیان اینکه ظرفیت تولید سیمان نهاوند سالانه یک میلیون تن است، گفت: شرکت سیمان نهاوند در سال گذشته 920 هزار تن حدود 92 درصد تولید داشته که از این میزان 35 تا 40 درصد حدود 250 هزار تن محصول به کشورهای هندوستان، بنگلادش، کنیا به ارزش 6 میلیون دلار صادرشده و این مهم در سال جاری نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سیمان نهاوند 1 تا 1.5 دلار بیشتر از سایر سیمان‌ها به فروش می‌رسد، گفت: سهام‌دار عمده شرکت سیمان نهاوند بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است ، لذا افتخار می‌کنیم مدیران یک شرکت انقلابی هستیم.

فرونچی با اشاره به اینکه گاهی سیستم فیلتراسیون ما دچار مشکل می‌شود و امکان از دسترس خارج شدن آن وجود دارد، گفت: در کشور بحث محیط‌زیست موردتوجه است و 24 ساعته سیستم الکتروفیلتر کارخانه سیمان تحت نظارت است و اگر دچار اختلال شود محیط‌زیست تذکر می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عرضه اولیه سهام کارخانه سیمان نهاوند در بورس، گفت: شرکت سیمان نهاوند طی دو سال اخیر از زیان خارج‌شده و سودآور شده است و ما امروز به دنبال عرضه اولیه سهام شرکت در بورس هستیم.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند با اشاره به اینکه از 12 مرداد پیش پذیرش برای شرکت در بورس با قرارداد با شرکت بهگزین انجام‌ شده است، گفت: در حال حاضر 60  درصد اقدامات مربوط انجام‌شده و امیدواریم در آبان ماه سال جاری عرضه اولیه از طریق فرابورس انجام شود.

وی در خصوص بازگشت ارز از محل صادرات شرکت سیمان نهاوند، گفت: برابر قوانین شرکت‌ها باید 70 درصد ارز خود را در سامانه نیما برای واردات محصولات موردنیاز در کشور معرفی کنند که خوشبختانه در حال حاضر سیمان نهاوند 100 درصد ارز خود را معرفی کرده و هیچ‌گونه معوقه‌ای ندارد.

فرونچی  یکی از عمده‌ترین مشکلات کارخانه سیمان نهاوند بحث حمل‌ونقل سیمان به بندر برای صادرات است که متأسفانه علی‌رغم رایزنی‌های صورت گرفته با راه‌آهن نتیجه‌ای حاصل نشد و به‌ناچار از سیستم سنتی حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده شد، که امیدوارم با مساعدت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای پایانه تخصصی حمل و نقل در شهرستان نهاوند راه اندازی شود.

وی با اشاره به فرصت ایجادشده توسط دولت برای پرداخت بدیهی ارزی با استفاده از آیین‌نامه ماده 20، گفت: خوشبختانه با بخشودگی در نظر گرفته‌شده 30 میلیون یورو بدیهی ارزی شرکت سیمان نهاوند پرداخت و تسویه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما