تازه های سایت

کد مطلب: 42745
23. مرداد 1399 - 8:33
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در حال حاضر موج گسترده اپیدمی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه از ابتدای مردادماه کاهش قابل توجه در مراجعان به بیمارستان، موارد سرپایی و همین طور موارد بستری داریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، دکتر منوچهر کرمی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کروناویروس همدان با اعلام اینکه با اقدامات کنترلی توانستیم شاخص سرایت پذیری کروناویروس را در استان همدان کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: شهرستان های بهار و تویسرکان در وضعیت قرمز، اسدآباد، فامنین و نهاوند در وضعیت زرد و رزن، همدان، ملایر و کبودراهنگ در وضعیت نارنجی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: تعداد موارد بستری تا دیروز ۳۳۳۷ مورد و تعداد موارد منجر به فوت ۴۲۸ نفر بوده که از این میان ۲۵ درصد موارد ساکن مناطق روستایی و ۷۵ درصد شهری بودند و ۳۴ درصد مبتلایان به کروناویروس در استان نیز سابقه بیماری زمینه ای داشته اند.

وی اضافه کرد: به طور کلی ما در دو حیطه بیماران بستری و سرپایی اقدام به شناسایی، ثبت و تشخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کرده ایم به طوریکه در بخش سرپایی عمدتاً بیماران در مراحل ابتدایی عفونت و بدون علامت هستند اما می توانستند در گسترش بیماران مؤثر باشند.

کرمی ادامه داد: تاکنون ۵۰۰۸ مورد در مراکز بهداشت و خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته شناسایی شده و خوشبختانه رصد، پیگیری، آموزش خانواده و اطرافیان منجر شده بار بیمارستان ها کاهش پیدا کند و این افراد مراقبت های لازم را دریافت کنند.

کرونا بومی شده است

کرمی با بیان اینکه کروناویروس در استان همدان بومی شده است، افزود: سابقه مسافرت در تداوم اپیدمی و گذشت زمان از حدود ۳۰ درصد به کمتر از دو درصد رسیده است چراکه ویروس بومی شده و آن دو درصد هم به مراحل ابتدایی بیماری برمی گردد.

وی خاطرنشان کرد:. در اوج اپیدمی تیرماه بیش از ۶۰۰ مورد بستری در بیمارستان های استان داشتیم که هم اکنون این عدد به ۳۸۵ مورد رسیده است.

کرمی ادامه داد: شهرستان همدان تعداد قابل توجهی از موارد را به دلایل مختلفی شامل می شد به طوریکه بار مراجعه از استان های اطراف نیز در همدان وجود داشت، که از نظر تعداد موارد ابتلا به کروناویروس اسدآباد ۱۰۱ مورد، بهار ۲۴۶ مورد، رزن ۱۲۶ مورد، فامنین ۳۹ مورد، کبودراهنگ ۲۰۰ مورد، ملایر ۵۵۹ مورد، نهاوند ۳۰۴ مورد و همدان ۱۴۴۰ مورد فرد مبتلا به کروناویروس داشته اند و ۳۰۰ بیمار نیز از خارج استان در بیمارستان ها بستری و درمان شدند.

وی تاکید کرد: کرونا همچنان با ماست اما با تلاش های صورت گرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم عزیزمان از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد.

دیدگاه شما