تازه های سایت

کد مطلب: 42717
21. مرداد 1399 - 7:58
مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت خزل نهاوند گفت: سالیانه ۲ هزار و ۲۵۰ تن روغن در نهاوند تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مومنعلی خزایی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن روغن از دانه‌های سویا و ۷۵۰ تن نیز از دانه‌های کلزا با نام روغن نگین نهاوند تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه مجتمع کشت و صنعت خزل نهاوند در زمینی به وسعت ۱۴ هکتار احداث شده که برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است گفت: شهرستان نهاوند یکی از مراکز اصلی کشت کلزا در استان همدان به شمار می‌رود.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت خزل نهاوند افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب بیشترین میزان تولیدی کلزا در نهاوند صورت می گیرد که پس از برداشت تحویل شرکت داده شده و روغن مرغوب از آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مجتمع علاوه بر کار روغن‌کشی صنایع بسته‌بندی و همچنین تصفیه آن نیز با ۶ خط تولید انجام می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۵۰ درصد ظرفیت کارخانه روغن‌کشی فعال است.

خزایی افزود: در صورت فراهم آمدن شرایط لازم و تهیه مواد اولیه این مجتمع می‌تواند میزان تولید خود را به دو برابر افزایش داده و میزان اشتغالزایی را نیز به یک‌هزار و ۵۰۰ نفر برساند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید ما تلاش داریم که جایگاه خوبی را در سطح کشور به دست آوریم اضافه کرد: امروز همه ما باید برای رونق اشتغال و بی‌نیازی به خارج، تلاش کرده و در این زمینه نیز مسوولان حمایت‌های لازم را از این بخش داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع کشت و صنعت خزل نهاوند در پایان سخنانش بر داشتن تعهد و وجدان کاری تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: تولیدکننده زمانی می تواند موفقیت واقعی داشته باشد که از صداقت و تعهد در کار برخوردار باشد و برای ارائه یک محصول خوب به مردم تلاش کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما