تازه های سایت

کد مطلب: 42695
19. مرداد 1399 - 8:56
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از دردها و مشکلات اصلی ما در شهرستان نهاوند بحث بهداشت و درمان است و من در این بخش نیز وارد کار شده‌ام و پیگیر مشکلات این بخش هستم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا شهبازی در نشست با خبرنگاران که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد، بیان داشت: یکی از دردها و مشکلات اصلی ما در شهرستان نهاوند بحث بهداشت و درمان است و من در این بخش نیز وارد کار شده‌ام و پیگیر مشکلات این بخش هستم.

وی اظهار داشت: وقتی که بیمارستان آیت‌الله قدوسی بدون تجهیزات و پزشک متخصص افتتاح شد در واقع ظلم بزرگی در حق مردم شهرستان شد و اکنون این بیمارستان به طور کامل راه‌اندازی نشده و به تجهیزات زیادی از جمله پزشک متخصص نیاز دارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تعطیلی بیمارستان شهید حیدری نیز ظلم دیگری به مردم نهاوند بود و درمانگاهی که توسط بنیاد علوی در شهر فیروزان احداث و افتتاح شده نیز دارای تجهیزات کامل نیست.

وی افزود: من پیگیر جذب سی‌تی‌اسکن، آمبولانس و آم‌آر‌آی برای شهرستان هستم و برای حل مشکلات بخش درمان شهرستان می‌خواستم وزیر بهداشت و درمان را به شهرستان دعوت کنم که با این بیماری کرونا مقدور نشد.

شهبازی در ادامه با اشاره به علت افتتاح نشدن پروژه‌هایی مانند «ام آر آی» و «خانه امید»، عنوان کرد: متأسفانه پروژه‌هایی مثل سد گرین و جاده‌ها به معنای واقعی کلمه تعطیل شده بودند و اگر این پروژه‌ها با این روال ادامه پیدا می‌کردند تا چند سال آینده نیز این پروژه‌ها راکد می‌ماندند.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها را پیگیری کردیم و از طریق ماده ۵۶ توافق‌نامه بردیم و امضا کردیم که بانک‌ها به دستگاه‌های اجرایی وام بدهند و هم اکنون شاهد رونق گرفتن پروژه‌های شهرستان هستیم که در مورد «ام آر آی» هم متاسفانه دستگاهی که به این منظور تهیه شده کارایی ندارد و به دنبال دستگاهی جایگزین هستیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده از سوم اسفند یعنی یک روز بعداز برگزاری انتخابات پیگیر مشکلات شهرستان و پروژه‌ها بودم که خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی از جمله کلنگ‌زنی  پروژه‌ی فرآورده‌های دولومیت در نهاوند بودیم.

وی با اشاره به افتتاح چند پروژه‌‌ در نهاوند که هنوز کامل نشده‌اند، گفت: من دیگر اجازه نمی‌دهم در نهاوند این اتفاقات بیفتد و تلاش می‌کنم که مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان را سامان بدهم و البته مردم خودشان نیز باید مطالبه‌گر و پای کار باشند.

شهبازی در ادامه با اشاره به عضویتش در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در تاریخ نهاوند تاکنون هیچ نماینده‌ای از شهرستان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نبوده و با توجه به اینکه کمیسیون برنامه و‌ بودجه جزء مهمترین و تاثیرگذارترین کمیسیون مجلس است و من امیدورام بتوانم از این امتیاز برای شهرستان نهاوند استفاده کنم.

وی تصریح کرد: من عضو شورای برنامه‌ریزی استان نیز هستم و اگر اعتباری در استان توضیح شود قطعا اجازه نخواهم داد حق مردم شهرستان نهاوند خورده شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه ورزش شهرستان نیز افزود: ورزش یکی دیگر از دغدغه‌های من است و تلاش می‌کنم که مشکلات این بخش نیز مرتفع شود.

وی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد شهرک صنعتی ما تعطیل است و در این راستا به زودی جلسه‌ ستاد رفع موانع تولید را در شهرستان برگزار می‌کنیم و برای حل مشکلات دامداری‌های تعطیل شهرستان نیز لیست این دامداری‌ها را گرفته‌ام و در نظر دارم از طریق بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی مجددا این دامداری‌ها را فعال کنیم.

شهبازی بیان کرد: همچنین دنبال احداث دامداری‌های بزرگ در شهرستان نیز هستیم و پیگیری احداث دامداری ۶ هزار رأسی در شهرستان هستم که این دامداری به زودی توسط شرکت شستا در نهاوند راه‌اندازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در جابه‌جایی اخیر مدیران شهرستان من هیچ نقشی نداشته‌ام و این جابه‌جایی‌ها توسط مدیران کل استان صورت گرفته است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من از مدیران شهرستان فقط انتظار کار و پاسخگویی به مردم را دارم و مدیران همیشه باید در اتاقشان باز باشد و به صورت شبانه‌روزی در دسترس باشند.

وی در ادامه گفت: من اعتقاد دارم که مدیر بومی بیشتر دلش برای نهاوند می‌سوزد و البته مدیر بومی که به دنبال خدمت به مردم باشد و نه به دنبال پست و مقام باشد.

شهبازی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه‌های شهرستان اکثرا غیربومی هستند و این ظلم در حق نهاوند است زیرا این مدیران از بیت‌المال برای رفت‌و آمدشان هزینه می‌کنند و ساعت‌های کاریشان در نهاوند کم است.

وی بیان کرد: می‌خواهم جو حاکم در نهاوند را بر اساس وحدت و همدلی برقرار کنم چرا که اختلافات در شهرستان از علل اصلی عقب‌ماندگی و توسعه نیافتن نهاوند است و بنده از نفوذ مسولین نهاوندی در رده‌های بالای کشوری و کمک سایر نمایندگان ادوار مجلس استفاده خواهم کرد چرا که اعتقاد دارم نهاوند متعلق به شهبازی نیست بلکه همه باید با همدلی و وحدت  برای مرتفع کردن مشکلات شهرستان تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما