تازه های سایت

کد مطلب: 42650
14. مرداد 1399 - 8:39
جلسه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جلسه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شد.

علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش افزود: آنچه که بر آینده کشور تاثیر گذار دارد و سنگ بنای جامعه است، آموزش و پرورش است که نه تنها در مقام گفتمان بلکه باید به آن عمل کنیم.

شهبازی با تاکید بر منزلت معلمی تصریح کرد: پیگیر مطالبات اصلی آموزش و پرورش و فرهنگیان خواهیم بود و از طرح‌ها و ایده‌ها استقبال خواهیم کرد.

در ابتدای این نشست حمید رفیعی، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، حمیدرضا قائم پناه دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و امیرحسین محقق مسول حوزه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران به بیان نکاتی پرداختند.

حمید رفیعی نکاتی را درباره اهمیت آموزش و پرورش و مشکلاتی که امروز آموزش و پرورش با آن‌ها مواجه است، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد بی توجهی به مسئله آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی بوده ایم و قوانین اندکی در این باره تصویب شده است، این قوانین نیز در بستر سند تحول نبوده است و طرح‌هایی مانند خرید خدمات آموزشی و یا استخدام‌های خارج از مسیر دانشگاه فرهنگیان مصوب شده است که عینا خلاف منویات رهبری با سند تحول بنیادین است.

وی افزود: انتظار ما از مجلس، تلاش برای تحقق تحول بنیادین در آموزش و پرورش و توجه ویژه به آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین مسئله بلند مدت کشور است.

حمیدرضا قائم پناه، دبیر شورای تبیین و مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: متاسفانه یکی از مواردی که آموزش و پرورش از آن رنج می‌برد، نگاه هزین‌های مسئولین به دستگاه آموزش و پرورش می‌باشد.

قائم پناه تصریح کرد: در سال‌های گذشته از تصمیمات نسنجیده و کارشناسی نشده توسط مجلس شورای اسلامی با مشکلات زیادی رو در رو شدیم و همچنین طرح خرید خدمات که به طور صریح در قانون از آن منع شده بودیم؛ تصویب شد و زمینه بی عدالتی آموزشی را فراهم آورد.

این فعال دانشجویی در پایان ضمن اشاره بر عملکرد نادرست رسانه در ضریب بخشیدن به مسئله معیشت معلمان، خاطر نشان کرد: تحول و باز تعریف جایگاه و منزلت معلمی مطالبه جدی ما از مجلس یازدهم خواهد بود.

امیرحسین محقق، مسئول حوزه برادران بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران گفت: تعلیم و تربیت مهمترین موضوع تمدنی ما است و متاسفانه همه مسئولان نظام از آن غفلت کرده اند و تنها مقام معظم رهبری از جایگاه تعلیم و تربیت و معلم دفاع می‌کنند.

محقق تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر موضوع آموزش و پرورش جزو اولویت‌های دسته چندم حساب میشود و معیشت به عنوان تنها دغدغه معلمان عنوان می‌شود در حالی که مطالبه ما از نمایندگان محترم، توجه بیشتر نسبت به آموزش و پرورش به عنوان یک وزارت خانه مهم است که سرنوشت جامعه به آن مربوط می‌شود و پیگیر‌ی اجرای سند تحول بنیادین می‌باشد.

دیدگاه شما