تازه های سایت

کد مطلب: 42620
12. مرداد 1399 - 7:58
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ابتلای کودکان زیر یکسال به ویروس کرونا و مثبت شدن تست ۷ درصد آن‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رشید حیدری مقدم رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در نشست مشترک ستاد استانی با ستاد ملی کرونا که با حضور استانداران سراسر کشور و در ارتباط زنده تصویری در حضور رئیس جمهور برگزار شد، افزود: متأسفانه تست کرونای ۷ درصد از کودکان  زیر یکسال استان مثبت اعلام شده و  این کودکان به عنوان افراد ناقل می توانند بسیار نگران کننده باشند.

حیدری مقدم از کنترل نسبی و مدیریت این بیماری در استان پس از اوج گیری ان در روز‌های پایانی تیرماه خبر داد و یادآور شد: آخرین وضعیت شیوع کرونای ومرگ ومیر‌های ناشی از این بیماری کشنده در استان حاکی است که تاکنون ۳ هزارو ۵۰ نفر به این بیماری مبتلا و ۳۶۹ نفر هم براثر ابتلا فوت کرده اند.

استاندار همدان هم با قدردانی از مردم استان به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ابراز داشت: محدودیت‌های نه گانه کرونایی که سه هفته متوالی در شهر‌های قرمز اعمال شده بود امروز لغو و فعالیت در این چارچوب با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز است.

سیدسعید شاهرخی افزود: شهرستان‌های همدان، ملایر،کبودراهنگ، تویسرکان و بهار قرمز، شهر‌های نهاوند رزن و اسدآباد نارنجی و فامنین هم زرد است.

او تاکید کرد:  تالا‌های و رستوران‌ها که محل تجمع برای برگزاری مراسم عروسی و عزا هستند همچنان تعطیلند.

استاندار همدان بیان داشت: با کسانی که پس از تذکر‌های مکرر سلامت مردم را به خطر بیندازند، برخورد قضائی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما