تازه های سایت

کد مطلب: 42603
11. مرداد 1399 - 8:49
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی گفت: عید قربان تا غدیر فرصت مناسبی برای کمک به فقرا و سوق دادن نذورات به سمت نیازمندان است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی،  امام جمعه نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: عید قربان حاوی پیام‌های مهمی است و سه پیام وحدت مسلمانان، برائت از دشمنان و کمک به فقرا در عید قربان مهم است.

وی با اشاره به نکات مثبت عید قربان اظهار داشت: اجتماع مسلمین در عید قربان در مناسک حج به‌عنوان مانور قدرت مسلمانان است هرچند که امسال با توجه به شرایط کرونایی مناسک حج متفاوت‌تر از گذشته برگزار شد.

امام‌جمعه نهاوند ادامه داد: رمی جمرات و جنگ با طواغیت و برائت از دشمن دومین پیام عید قربان است و پیام سوم قربانی کردن به معنی گذشتن از مال و توزیع بین فقرا است.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی امسال نیازاست که کمک‌ها و قربانی‌های عید قربان به سمت کمک به نیازمندان و فقرا سوق داده شود.

مغیثی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت مناسک حج، گفت: مهم‌ترین نکته پیام حج رهبر معظم انقلاب دعوت اسلام به وحدت و اجتماع است، وحدتی که همه به جان هم نمی‌افتند و مسالمت‌آمیز باهم زندگی می‌کنند.

وی افزود: پیام رهبر انقلاب در رابطه با حج را حتماً گوش دهید چون ایشان نکات مهمی در رابطه با فریضه حج و اوضاع منطقه بیان فرمودند.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اسلام فقرا را فراموش نکرده است در عید قربان مردم با کمک یکدیگر و نهادهای خیریه قربانی انجام داده و به فقرا بدهند.

وی عنوان کرد: هرچند حج به‌صورت هرسال برگزار نمی‌شود ولی مردم می‌توانند همه مظاهر انسانیت و اسلامیت عید قربان را به نمایش بگذارند و مردم می‌توانند قربانی‌ها و نذورات خود را به نهادهای مربوطه تحویل دهند.

مغیثی گفت: ان‌شاءالله به‌واسطه این اعمال نیک بندگان خدا هم کرونا از بین برود و هم دشمنان اسلام و در رأس آن‌ها امریکا و صهیونیست و آل سعود خیانت‌کار از بین بروند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به خیانت‌های آل سعود افزود: قتل‌عام مردم مظلوم یمن به دست آل سعود بافرمان و پشتیبانی آمریکایی‌ها انجام می‌شود و کشورهای مسلمان را به جان هم انداخته‌اند درحالی‌که این کشورها باید در مقابل دشمن واحد بایستند.

وی بابیان اینکه امریکا منابع این کشورها را غارت می‌کند و آن‌ها را به جان هم می‌اندازند و به آن‌ها توهین هم می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم سران کشورهای اسلامی برگردند به وحدت اسلامی و در صف واحد در مقابل دشمنان قرار بگیرند و وضعیت جهان اسلام را بهتر از امروز کنند و کشورهای اسلامی را از چنگ دشمنان و صهیونیست‌ها نجات دهند.

مغیثی در پایان با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای غربی گفت: در جوامع غربی و آمریکا می‌بینید چه وضعیتی است و سردمداران آن‌ها به‌دروغ مردم را به حقوق بشر دعوت می‌کنند ولی مردم خودشان را به بدترین شکل موردحمله و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما