تازه های سایت

کد مطلب: 42534
5. مرداد 1399 - 14:57
شیرمحمد سلگی رزمنده نهاوندی عملیات مرصاد با اشاره به نقش کم‌نظیر رزمندگان همدانی در سدکردن راه منافقین در تنگه چهار زبر گفت: شهید حاج میرزا محمد سلگی باصلابت و شجاعت اعلام کرد که مرصاد را گورستان منافقین می‌کنیم و با دو پای قطع‌شده عملیات مرصاد را فرماندهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، عملیات غرورآفرین مرصاد یادآور رشادت‌های فرزندان غیور ایران اسلامی در مبارزه با منافقین کوردلی است که در مردادماه سال ۶۷ به خیال نابود کردن انقلاب اسلامی با دشمنان همراه و اما از وعده خداوند غافل شدند.

نقش مهم و کم‌نظیر رزمندگان استان همدان در این عملیات به‌عنوان اولین نیروهایی که در مقابل منافقین ایستادند و به‌ خصوص شهید میرزا محمد سلگی به‌عنوان فرمانده و رئیس ستاد لشکر انصار همدان در این عملیات بارها از زبان فرماندهان نیروهای مسلح و علی الخصوص شهید والامقام صیاد شیرازی مطرح شده است.

رزمندگان همدان راه منافقین را سد کردند و حماسه آفریدند

با توجه به سالروز عملیات مرصاد گفت‌وگویی با شیرمحمد سلگی یکی از رزمندگان نهاوندی عملیات مرصاد و برادر سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی فرمانده دلاور عملیات مرصاد انجام داده‌ایم که در ادامه می خوانید.

سلگی می‌گوید: عملیات مرصاد نماد مقاومت و ایستادگی بزرگ مردانی است که در مقابل منافقین و حامیان آن‌ها ایستادند و شکست سختی بر آن‌ها وارد کردندو این عملیات غرورآفرین با حماسه فراموش‌نشدنی رزمندگان سپاه استان و فرمانده این عملیات شهید حاج میرزا محمد سلگی انجام شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس افزود: شهید سلگی در این عملیات با دو پای قطع‌شده و در شرایطی که جانباز ۷۰ درصد بود مردانه عملیات را فرماندهی کرد و با کمک سایر یگان‌ها عملیات مرصاد را به گورستان منافقین تبدیل کردند.

وی در مورد وضعیت خودش در عملیات مرصاد می‌گوید: شب دوم عملیات مرصاد به ما مأموریت داده شد به سمت جنوب برویم و در حال حرکت بودیم که اطلاع دادند با توجه به تهاجم همه‌جانبه منافقین، به کرمانشاه برگردیم.

سلگی ادامه داد: وقتی به چهار زبر برگشتیم به ما مأموریت پاک‌سازی داده شد و رزمندگان دلاور این عملیات موفق شدند منافقین را تار و مار کنند.

حاج میرزا گفت؛ چهار زبر را به گورستان منافقین تبدیل می‌کنیم

این رزمنده نهاوندی دوران دفاع مقدس در مورد مواجه با برادرش حاج میرزا گفت: با توجه به شرایط جسمانی حاج میرزا وقتی‌که در حال برگشت بودیم و در داخل ماشین خیلی نگران حال ایشان بودم و موقعی که رسیدیم سراغ ایشان را گرفتم.

وی بیان کرد: شهید سلگی در عملیات مرصاد رئیس ستاد لشگر انصار الحسین (ع) همدان و فرمانده عملیات بود و چون ناراحت حال او بودم خدمت وی رفتم ولی اثری از نگرانی در چهره برادرم نبود.

شیرمحمد سلگی افزود: حاج میرزا به ما گفت؛ نگران نباشید و خودتان را برای نبرد با منافقین آماده کنید و به یاری خدا اینجا را گورستان منافقین خائن خواهیم کرد.

این رزمنده نهاوندی گفت: این جملات شهید سلگی خیال من را راحت کرد و باعث بالا بردن روحیه رزمندگان شد و با تدابیر شهید سلگی منافقین شکست سختی حوردند.

نقش رزمندگان همدان بی‌بدیل بود

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد نقش رزمندگان استان همدان بی‌بدیل بود و نیروهایی که جلوی منافقین را در چهار زبر سد کردند و عامل شکست آن‌ها بودند نیروهای مخلص و مؤمن سپاه و بسیج همدان بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس اظهار داشت: نیروهای همدان و همه یگان‌ها در این عملیات پای‌کار بودند و با فرماندهی شهید سلگی رشادت‌های کم‌نظیری از خود نشان دادند و با تقدیم شهدای گران‌قدر، جلوی منافقین را گرفتند و حماسه‌ای فراموش‌نشدنی را به نام استان همدان ثبت کردند.

سلگی گفت: حاج میرزا بااقتدار و صلابت و واقعاً قهرمانانه عملیات را هدایت و نیروهای همدان را سازمان‌دهی کرد و رزمندگان شجاع استان همدان نیز غیرتمندانه طومار منافقین را در هم پیچیدند.

منافقین وطن‌فروش و بدنام آرزوهای خود را به گور می‌برند

این رزمنده نهاوندی عملیات مرصاد در رابطه با خیانت‌های منافقین گفت: منافقین کوردل و بدنام در طول سال‌های بعد از انقلاب در خدمت استکبار جهانی و دشمنان ملت ایران بودند.

وی با بیان اینکه منافقین عده‌ای وطن‌فروش و به انحاء مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: امروز ضعیف‌تر از همیشه در دامان استکبار قرارگرفته‌اند و آرزوهای شوم خود را به گور خواهند برد.

وی در پایان گفت: منافقین در دفاع مقدس به خاک و وطنشان خیانت کردند و برای همیشه خود را منفور ملت ایران کردند و در حوادث مختلف نیز دستورات دشمنان ملت ایران اسلامی را اجرا کردند و مردم به‌خوبی این جماعت را می‌شناسند.

 

دیدگاه شما