تازه های سایت

کد مطلب: 42357
23. تير 1399 - 9:32
با توجه به فاصله ۱۴ امتیازی تیم صدرنشین لیگ برتر با تیم دوم و تعداد مسابقات باقیمانده تا پایان فصل به احتمال زیاد پرسپولیس قهرمان لیگ نوزدهم می شود و تیم های بعدی باید برای سهمیه آسیایی بجنگند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق – وضعیت نتایج تیم های صدرجدولی در سه هفته برگزار شده در شروع مجدد رقابتهای لیگ برتر وضعیت را به گونه ای پیش برده که تیم پرسپولیس از حالا خود را برای برپایی جشن قهرمانی مهیا کرده و دیگر تیم های لیگ برتری دنبال کننده این تیم نقشه های بسیاری برای دستیابی به سهمیه آسیایی طراحی می کنند. بررسی وضعیت دو، سه تیم دارای بخت بیشتر برای سهمیه آسیایی وضعیت صدرجدول را روشن تر می کند.

*استقلال؛ کمترین بخت!

تیم استقلال با اینکه یک بازی عقب افتاده (هقته هفدهم روبروی فولاد) و ۳۰ امتیاز پیش رویش داشت یکی از مهمترین تیم ها برای دستیابی به سهمیه آسیایی محسوب می شد ولی با کسب تنها ۲ امتیاز از ۳ دیدار این تیم را تا رده ششم پایین برد و حالا با توجه به ۷ مسابقه سخت پیش رویش کار بسیار دشواری حتی برای حفظ همین جایگاه را در پیش دارد. آنچه مسلم است استقلال بخت کسب سهمیه آسیایی اش را باید در جام حذفی و دو دیدار ماقبل فینال جستجو کند، البته اگر سپاهان را در یک چهارم نهایی شکست بدهد.

*سپاهان؛ بیشترین بخت!

تیم سپاهان به عنوان دومین تیم جدول با ۴۲ امتیاز نزدیکترین تیم به صدر جدول است. تیمی که البته نتایج ضعیفش در بازگشت به لیگ اوضاع را برای این تیم بد کرده ولی از آنجا که دیگر تیم های بالای جدولی هم نصفه و نیمه نتیجه گرفته اند همچنان سپاهان با امیرقلعه نویی بخت بالایی برای کسب سهمیه دارد. ضمن اینکه این تیم نیم نگاهی هم به جام حذفی و دیدار با استقلال دارد.

*شهرخودرو؛ دومین بخت!

شهرخودوریی ها هم در این هفته ها با دو برد و یک تساوی ۷ امتیاز از ۹ امتیاز موجود را کسب کردند تا خودشان را با ۴۲ امتیاز به رده سوم جدول رسانده و ژست مدعیان کسب سهمیه را بگیرند. این تیم ذوب آهن و گل گهر را برد و با سایپا مساوی کرد تا مشخص کند به هیچ عنوان قصد کنار کشیدن از کورس رقابت برای کسب سهمیه را ندارد و حتی ممکن است در هفته های آتی جایگاه سپاهان دومی را هم به خطر بیندازد.

*تراکتور؛ پشت سر مدعیان!

تیم ساکت الهامی که رقابت تساوی ارزشمندی روبروی استقلال در تهران بدست آورد با یک برد و یک شکست دیگر ظرف این سه هفته تلاش کرده تا همچنان در کورس برای کسب سهمیه باقی بماند. این تیم دو دیدار بعدی اش را باید روبروی سپاهان و شهرخودرو برگزار کند و با این دو فینال شش امتیازی می تواند وضعیت تیم های مدعی کسب سهیمه را به طور جدی روشن کند.

*فولاد و صنعت نفت؛ حرکت در سایه!

به دنبال این سه، چهار تیم بالای جدولی تیم های فولاد خوزستان و صنعت نفت هم هستند که به ترتیب با ۳۹ و ۳۷ امتیاز در رده های پنجم و هفتم دنبال کننده ۴، تیم بالای جدولی هستند. فولاد با جواد نکونام تا همین جا هم نتایج خوبی بدست آورده ولی این تیم به این راحتی دست از تلاش برنمی دارد. صنعت نفت آبادان هم که در خانه برای همه رقبا خطرناک است می تواند با غفلت بالا دستی هایش سه، چهار امتیاز اختلافش را به سادگی با یکی دو پیروزی جبران کرده و حتی به امتیاز ۴۲ برسد!

دیدگاه شما