تازه های سایت

کد مطلب: 42278
17. تير 1399 - 8:41
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با وجود توقف سیر صعودی کرونا در نهاوند در شرایط مناسبی قرار نداریم که برای خروج از این وضعیت حتما لازم است مردم اصول بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک را فراموش نکنند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیامک دانشوراظهار کرد: با وجود روند رو به رشد تعداد مبتلایان به کرونا در بسیاری از مناطق کشور، خوشبختانه سیر صعودی این بیماری طی دو هفته گذشته در نهاوند متوقف شده اما وضعیت همچنان وضعیت نگران‌کننده است.

وی افزود: توقف روند رو به رشد بیماری با همکاری مردم و زحمات و پیگیری اعضای ستاد کرونا شهرستان محقق شده که امیدواریم با درک شرایط از سوی مردم و رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی شاهد روند کاهشی آن در سطح شهرستان باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: با وجود توقف سیر صعودی این بیماری در شرایط مناسبی قرار نداریم که برای خروج از این وضعیت حتما لازم است مردم اصول بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک را فراموش نکرده و حتی‌الامکان از تردد بی‌مورد در سطح شهر و به ویژه تجمعات خودداری کنند.

وی در رابطه با  وضعیت شهرستان برای مقابله با کرونا و درمان مبتلایان افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تجهیزات مورد نیاز بیمارستانی و پذیرش بیماران نداریم و بیمارستان‌های ما ظرفیت پذیرش ۲۰۰ بیمار را دارند.

دانشور افزود: علاوه بر این، هشت مرکز نقاهتگاهی نیز برای استفاده در مواقع ضروری در سطح شهرستان تدارک دیده شده که خوشبختانه تا کنون نیازی به استفاده از آنها وجود نداشته است.

وی به دلایل جهش این بیماری طی روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: عامل اصلی افزایش این بیماری شرکت در تجمعات مختلف بوده که در بین آنها مجالس عروسی بیشترین تاثیر را داشته است چون در این افراد نزدیکی افراد به یکدیگر بیشتر  از سایر موارد است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: پس از مجالس عروس بیشترین عامل ابتلا به ویروس مراسمه عزا و سپس سایر تجمعات در اماکن عمومی مانند بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و اداراتی که ارباب رجوع بیشتری دارند بوده است.

وی با بیان اینکه کار درمان و بستری بیماران کرونایی در بیمارستان علیمرادیان انجام می‌شود افزود: به منظور تامین سلامتی مراجعین کار گندزدایی بیمارستان به طور روزانه انجام شده و هیچ منعی برای ورود افراد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

دانشور در رابطه با وضعیت مطب‌های خصوصی نیز گفت: طی بازدیدهایی که  از مطب‌های سطح شهر صورت گرفته با تلاش و هماهنگی نظام پزشکی حدود ۹۵ درصد این مراکز پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی در پایان استفاده مردم از ماسک را در روزهای اخیر امیدوارکننده دانست و افزود: خوشبختانه در حال حاضر میزان استفاده مردم از ماسک در مقایسه با گذشته بهتر شده به گونه‌ای که بر اساس مشاهدات در سطح شهر شاید تا دو هفته پیش حدود پنج درصد مردم از ماسک استفاده می‌کردند اما در حال حاضر میزان استفاده حدود ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما