تازه های سایت

کد مطلب: 4227
17. آبان 1391 - 7:04
سایت گرو به نقل از فارس: تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی فردا به مصاف پاناما می‌رود.
جام جهانی فوتسال - تایلند
ایران - پاناما؛ یک قدم تا صعود

سایت گرو به نقل از فارس: تیم ملی فوتسال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی فردا به مصاف پاناما می‌رود.

خبرگزاری فارس:<br />
ایران - پاناما؛ یک قدم تا صعود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ملی‌پوشان ایران در سومین دیدار از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی فوتسال عصر فردا (پنجشنبه) از ساعت 15:30 به وقت تهران به مصاف پاناما می‌روند.

شاگردان علی صانعی این دوره از مسابقات را با تساوی برابر اسپانیا برترین تیم دنیا آغاز کردند. هر چند که در نیمه اول ایران 2 بر صفر عقب افتاد، اما با بازی هجومی و منطقی در نیمه دوم توانست 2 گل خورده را جبران کند و به تساوی با ارزش 2 بر 2 دست یابد. پس از این تساوی سایت فیفا لقب شجاع را به بازیکنان ایران داد و از بازی خوب آنها تقدیر کرد.

در بازی دوم، ایران به مصاف تیم ناشناخته مراکش رفت. در حالی که همه انتظار پیروزی پرگل برابر این تیم را داشتند اما در پایان، ایران در یک بازی یک طرفه با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید. شاگردان صانعی در این بازی موقعیت‌های زیادی را هدر دادند ولی در پایان توانستند 3 امتیاز بازی را کسب کنند و با 4 امتیاز در رده دوم قرار بگیرند.

تیم ملی فوتسال ایران در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف پاناما می‌رود. نماینده آمریکای شمالی رتبه 31 جهانی را به خود اختصاص داده است. این تیم در بازی اول خود در حالی که نیمه اول را 3 بر یک به مراکش واگذار کرده بود، اما در پایان با نتیجه 8 بر 3 به پیروزی رسید و در دیدار دوم برابر اسپانیا، قهرمان 2 دوره جام جهانی 8 بر 3 نتیجه را واگذار کرد تا با 3 امتیاز در رده سوم قرار بگیرد.

این تیم از سال 2004 روند رو به رشد خود را آغاز کرد. پاناما در مسابقات کونکاکاف هر چند نتوانست به نیمه نهایی صعود کند اما عملکرد خوبی داشت و در سال 2008 به مقام چهارمی این مسابقات رسید. تا اینکه در سال 2012 توانست به جمع چهار تیم راه یابد و برای اولین بار راهی جام جهانی شود.

کامپوزانو لوپز، سرمربی کوبایی پاناما معتقد است تیمش در حملات قدرتمند ظاهر می‌شود اما در دفاع با مشکل روبرو است. پاناما در مسابقات کونکاکاف توانست با به ثمر رساندن 22 گل و میانگین 4.4 گل در هر بازی به عنوان گلزن‌ترین تیم مسابقات لقب بگیرد.

لوپز که در سال‌های 1996، 2000 و 2004 یکی از اعصای کادر فنی تیم فوتسال کوبا بوده اعلام کرده که تجربه حضور در جام جهانی را دارد و قصد دارد برابر حریفان با قدرت ظاهر شود.

کارلوس پرز، مارلوس گودریج، اسکار هینکس و میگوئل لاسو از جمله کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم به حساب می‌آیند.

تیم ملی فوتسال ایران قدرت برتر قاره کهن و دارنده 10 عنوان قهرمانی آسیا، در آخرین رده‌بندی جهانی در رتبه ششم ایستاد. ملی‌پوشان ایران به نظر می‌رسد کار دشواری در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی ندارند، چرا که با یک تساوی برابر پاناما نیز می‌توانند به مرحله یک‌شانزدهم نهایی صعود کنند.

ایران در صورت قرار گرفتن در رده دوم جدول با تیم دوم گروه ششم که احتمالا یکی از تیم های کلمبیا یا گواتمالا خواهد رفت، اما در صورت صدرنشینی با تیم سوم یکی از گروه‌های اول، سوم یا چهارم دیدار خواهد کرد.

در دیگر دیدار این گروه نیز اسپانیا از ساعت 15:30 به مصاف مراکش می‌رود.

جدول گروه دوم:

1- اسپانیا 4 امتیاز (تفاضل گل: 5)

2- ایران 4 امتیاز (تفاضل گل: یک)

3- پاناما 3 امتیاز (تفاضل گل: صفر)

4- مراکش بدون امتیاز (تفاضل گل: 6-)

دیدگاه شما