تازه های سایت

کد مطلب: 42150
8. تير 1399 - 7:53
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: بزرگ‌ترین عامل شیوع این بیماری ساده‌انگاری و سهل‌انگاری مردم است اما مردم باید بدانند که این بیماری بسیار خطرناک است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سیامک دانشور در هجدهمین جلسه ستاد پیشگیری کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا ویروس در شهرستان نهاوند اظهار داشت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت در قالب دو تیم تمام اصناف و مغازه‌های داخل شهر را بازدید کردیم که تعدادی از مغازه‌ها که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند و پلمب شدند.

وی بیان داشت: متاسفانه بیماری کرونا در سطح شهرستان به صورت قارچی رشد و شیوع پیدا کرده است و تعداد زیادی از شهروندان این موضوع را نمی‌دانند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند تصریح کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد اطرافیان بیماران مبتلا متاسفانه مبتلا شده‌اند و همین امر باعث افزایش شیوع این بیماری شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه راهی برای جلوگیری از شیوع این بیماری نداریم مگر اینکه مردم را آگاه کنیم، افزود: به مردم بارها اعلام کردیم که در مراسم‌های عروسی و عزا شرکت نکنند اما متاسفانه مردم اهمیت نمی‌دهند و باید در این زمینه چند دستورالعمل قابل اجرا در سطح شهرستان داشته باشیم.

دانشور عنوان کرد: زدن ماسک در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر و مهم است و اگر کل مردم از ماسک استفاده کنند ما می‌توانیم ۹۸ درصد این بیماری را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین عامل شیوع این بیماری ساده‌انگاری و سهل‌انگاری  مردم است اما مردم باید بدانند که این بیماری بسیار خطرناک است و ما در شهرستان بیمار ۲۵ ساله داشته‌ایم که متاسفانه فوت کرده است و آموزش دادن به مردم بسیار مهم است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اضافه کرد: اگر شیوع بیماری ادامه داشته باشد باید ظرفیت بستری بیماران را در شهرستان افزایش دهیم و مجبور می‌شویم بیمارستان آیت‌الله شهید قدوسی را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و در همین راستا ۱۰۰ تخت و ۱۲ تخت بخش آی‌سی‌یو را در این بیمارستان برای بستری بیماران مبتلا در شهرستان در نظر گرفته‌ایم.

دیدگاه شما