تازه های سایت

کد مطلب: 42090
3. تير 1399 - 8:37
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند با بیان اینکه گردش مالی احداث مسکن در نهاوند طی سال ۹۸ بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است از جذب ۹ میلیارد تومان برای بهسازی روستاها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو،علیرضا نثاری در شورای مسکن شهرستان نهاوند اظهار کرد: سال گذشته یکی از بی‌نظیرترین سال‌های  فعالیت عمرانی بخش مسکن شهرستان بود که بر اساس آن ۸۰۰ میلیارد ریال گردش مالی در زمینه ساخت و ساز مسکن به وقوع پیوست.

وی افزود: این رقم از محل تسهیلات ارائه شده و کمک‌های بلاعوض دولت در جریان سیل سال گذشته، طرح ویژه ساخت مسکن روستایی و همچنین آورده های مردم در این زمینه تامین شده و در بخش مسکن هزینه شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند افزود: بخش عمده این گردش مالی در شهرستان به منظور تهیه مصالح مورد نیاز هزینه شده که در حال حاضر ادامه‌داشته و تاثیر خوبی در ایجاد اشتغال سطح شهرستان داشته است.

وی به اقدامات صورت گرفته در خصوص بازسازی واحدهای آسیب‌دیده از سیل گفت: در جریان سیل فروردین ماه سال گذشته خسارات عمده ای به مساکن شهری و روستایی وارد شد که بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و روستایی آسیب دیدند.

نثاری با بیان اینکه قبل از شروع مراحل بازسازی و تعمیر اماکن آسیب‌دیده ۱۲ هزار بازدید از سوی کار شناسان مربوطه صورت گرفته افزود: پس از بازدیدهای صورت گرفته ۲ هزار و ۶۱۹ واحد احداثی، ‌یک هزار و ۶۴۹ واحد تعمیری و یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی شناسایی و در دست ساخت قرار گرفت که تاکنون بیش از ۹۰ درصد کارها انجام شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این واحدها مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی وام پرداخت شد و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به واحدهای آسیب‌دیده داده شد از جذب ۹ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بهسازی روستاها خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند  افزود: در سال جاری  ۹ میلیارد تومان اعتبار عمران روستایی به این شهرستان اختصاص یافت که در زمینه دیوار سازی مسیل آب ۱۴ روستای شهرستان هزینه شده که تا کنون این طرح ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما