تازه های سایت

کد مطلب: 42083
2. تير 1399 - 7:34
فرماندار نهاوند گفت: با توجه به وضعیت قرمز نهاوند در بیماری کرونا شرکت در مراسم عزا و عروسی تبعات سنگینی دارد و عادی تصور کردن شرایط توسط مردم نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری در جلسه ستاد بحران شهرستان نهاوند گفت: عادی کردن شرایط کرونا کار اشتباهی بود، ما در نهاوند نگران خود کرونا نیستیم، مشکل اصلی ما مسائل فرهنگی و رعایت نکردن بهداشت فردی و پروتکل های بهداشتی است.

ناصری گفت: افرادی که با خانواده و سوار بر خودرو دنبال ماشین عروس حرکت می کنند، باید بدانند ۵ روز بعد با همان خودرو باید اعضای خانواده خود را به بخش کرونا بیمارستان و یا باغ بهشت محل سکونت خود حمل کنند و این یعنی نپذیرفتن واقعیتی که امروز در نهاوند وجود دارد.

وی بیان کرد: باید به مردم نهاوند هشدار جدی داده شود که وضعیت کرونا جدی و بحرانی است و مردم باید قبول کنند عدم شرکت در مراسمات عزا و عروسی  مهمترین توصیه بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا است.

فرماندار نهاوند تاکید کرد: برای شرکت نکردن در مراسم عزا،  نقش صاحبان عزا بسیار مهم است که اعلام کنند به دلیل بیماری کرونا هیچ گونه مراسمی برگزار نمی‌شود، جهت برگزاری مراسمات عروسی با توجه به اینکه فعالیت تالارهای عروسی ممنوع است ولی متاسفانه مردم مراسمات عروسی را در منزل و فضاهای کوچکتر برگزار می‌کنند که با توجه عدم امکان رعایت فاصله در منزل امکان ابتلا به کرونا بیشتر است. 

وی در ادامه گفت: کرونا به تنهایی ترسی ندارد، عادی شمردن شرایط توسط مردم نگران کننده است.

ناصری افزود: گرامی می‌داریم یاد و خاطره سردار سلیمانی را که چه زیبا بیان کردند:  فرصتی که در بحران است در خود فرصت نیست.

فرماندار اظهار داشت: بحران کرونا به مراتب سخت‌تر از هر بحرانی است ولی از آنجایی که این بحران جهانی شده داریم به آن عادت می‌کنیم. ولی متاسفانه در تهاوند بجای عادت شرایط را عادی کردیم و این یعنی خطر.

وی عنوان کرد: تمام مدیران و پرسنل ادارات، ملزم به استفاده از ماسک هستند و باید بپذیریم در شرایط کرونا، شرایطمان خیلی خاص است.

ناصری گفت: نگران خود کرونا نیستیم، عادی شدن آن و وجود مشکل فرهنگی تعدادی انگشت‌شمار قابل کنترل نیست و بسیار نگران کننده است‌.

وی با بیان اینکه خطر کرونا بسیار جدی است، افزود: مردم اگر بدانند و باور کنند با همان ماشینی که در مراسم عروسی شرکت می‌کنند با همان ماشین روانه باغ بهشت خواهند شد، بحران و خطر کرونا را جدی خواهند گرفت.

فرماندار نهاوند تاکید کرد: به دلیل نیاز به حضور مدیران در شهرستان، در تمامی ماموریت‌های خارج از شهرستان نیز محدودیت‌ ایجاد کردیم و مدیران پروازی تا میان تیرماه در شهرستان باید مستقر شوند.

وی اظهار داشت: در شهرستان به یک تیم بازرسی توانمند و پای کار  جهت نظارت در شرایط بحران نیاز داریم و در این مهم می‌توان از توان سپاه استفاده بهینه برد.

ناصری ادامه داد: از امروز به مدت سه هفته، هر روز ۳ اداره برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی خطر کرونا به مردم برنامه‌ریزی شود.

وی گفت: برای کار فرهنگی باید متولی اصلی برنامه‌ریزی را در دست بگیرد. اصحاب رسانه بطور جدی‌تر ورود کنند. باید از ظرفیت رسانه‌ها برای هشدار و اطلاع‌رسانی به مردم استفاده بیشتری کنیم.

فرماندار نهاوند در پایان گفت: رسانه‌ها از طریق پزشکان علائم هشدار را به مردم گوشزد کنند و از بخشداران انتظار می‌رود بیش از پیش ورود کنند و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در ستاد بحران و رفع موارد باید ورود جدی‌تری کنند.

 

دیدگاه شما