تازه های سایت

کد مطلب: 41972
21. خرداد 1399 - 8:38
لیست اولیه اعضای کمیسیون‌های پانزده‌گانه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم منتشر شد و نمایندگان استان همدان اولویت‌های اول و دوم خود را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، طبق امتیازبندی که توسط هیئت‌رئیسه مجلس صورت گرفته و بر اساس شاخص‌های مشخص‌شده در آئین‌نامه داخلی مجلس لیست اولیه اعضای کمیسیون‌های 15 گانه مجلس منتشر شد و 9 نماینده استان همدان نیز بر اساس این شاخص‌ها اولویت‌های اول و دوم خود را اعلام کردند.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هریک از نمایندگان برای تعیین کمیسیون تخصصی خود فرم‌های امتیازبندی را از شعبه مربوطه دریافت می‌کند و پس از تکمیل فرم به همراه تعیین دو اولویت پیشنهادی، حداکثر تا سه روز پس از افتتاح دوره به هیئت‌رئیسه مجلس تحویل می‌دهد.

البته لازم به ذکر است که این اسامی و لیست اولیه عضویت نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی است و امکان تغییر و جابجایی در آن وجود دارد.

از بین 9 نماینده استان همدان در مجلس یازدهم کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات بیشترین متقاضی را دارد و 5 نماینده متقاضی حضور در این کمیسیون هستند.

از بین کمیسیون‌های 15 گانه مجلس، نمایندگان همدان برای 8 کمیسیون اولویت‌بندی کردند و 7 کمیسیون دیگر توسط نمایندگان استان جز اولویت‌ها نبوده است که ازجمله این کمیسیون‌ها می‌توان به کمیسیون فرهنگی و اقتصادی مجلس اشاره کرد که هیچ نماینده‌ای در استان برای آن ثبت‌نام نکرده است.

از بین دو نماینده شهر همدان و فامنین حمیدرضا حاجی بابایی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات را به‌عنوان اولویت اول و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به‌عنوان اولویت دوم انتخاب کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد حسین فلاحی دیگر نماینده همدان نیز تنها یک اولویت انتخاب کرده و برای حضور در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری برنامه‌ریزی کرده است.

در ملایر نیز هادی بیگی نژاد کمیسیون انرژی و کمیسیون صنایع و معادن را به‌عنوان دو اولویت خود انتخاب کرده و حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نیز کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را اولویت اول و کمیسیون صنایع و معادن را دومین اولویت خود قرار داده است.

در نهاوند نیز علیرضا شهبازی با توجه به سوابق در دیوان محاسبات کشور تنها یک اولویت را انتخاب کرده است و برای عضویت در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات برنامه‌ریزی کرده است.

محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان نیز اولویت اول را به کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات اختصاص داده و کمیسیون صنایع و معادن دیگر اولویت وی است.

عیسی جعفری نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ دیگر نماینده استان است که برای حضور در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ثبت‌نام کرده و کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی را به‌عنوان اولویت دوم انتخاب کرده است.

حسن لطفی نماینده رزن نیز اولویت اول خود را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات اختصاص داده و کمیسیون صنایع و معادن را به‌عنوان اولویت دوم انتخاب کرده است.

کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد نیز به ترتیب برای حضور در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اولویت‌بندی کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما