تازه های سایت

کد مطلب: 41934
18. خرداد 1399 - 13:27
فرماندار نهاوند گفت: شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز ابتلا به کرونا قرار دارد به همین دلیل ورودی مکان‌های گردشگری و بام تفریحی نهاوند برای حفظ سلامت شهروندان مسدود خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس شهرستان نهاوند در فرمانداری این شهرستان و با حضور اعضا برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه گفت: خطر کرونا همچنان جدی است و اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند اوضاع بدتر می‌شود.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون شهرستان نهاوند در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارد که این افزایش ابتلا به دلیل حضور در مراسم‌های ختم و عروسی است که شهروندان باید از حضور در تجمعات خودداری کنند.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه نظارت‌ها باید بیشتر شود، افزود: با وجود این شرایط اوضاع نهاوند تحت کنترل است و با تلاش مردم و همراهی آن‌ها با مجموع مدیریتی و شبکه بهداشت و درمان می‌توانیم شهرستان را به وضعیت سفید برسانیم.

ناصری ادامه داد: باید با همکاری هم بتوانیم هرچه زودتر شهرستان را از حالت هشدار خارج کنیم و این مستلزم رعایت دستورات بهداشتی است.

وی گفت: نهاوند به دلیل هم‌جواری با استان‌های با شرایط خاص از روز اول شرایط سختی را تجربه کرده است ولی در این مدت کارهای خوبی هم انجام‌شده است وگرنه اوضاع از این بدتر می‌شد.

وی به نقش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی‌ها اشاره کرد و گفت: آگاه کردن مردم از خطرات این بیماری بسیار مهم است و مردم باید بدانند و بتوانند با این بیماری زندگی کنند.

فرماندار نهاوند با اشاره به شیوع کرونا در برخی مناطق روستایی اظهار داشت: باید توسط دهیاری‌ها و شوراها هشدارها به مردم داده شود و از ماشین‌های بلندگو دار نیز برای اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان استفاده شود.

وی به یکی دیگر از معضلات این روزهای نهاوند که برگزاری مراسم ختم با تجمع زیاد است اشاره کرد و افزود: متأسفانه بعد از هر مراسم ختم و تجمع در نهاوند در روزهای آینده باید شاهد بستری شدن چند نفر از آن جمع در بخش کرونا بیمارستان‌های نهاوند باشیم.

ناصری گفت: از صاحبان عزا تقاضا داریم مراسم‌ها را با حداقل افراد برگزار کنند و تا جایی که می‌شود مراسم‌های شادی را نیز بدون تجمع برگزار کنند و از رفتن به مکان‌های شلوغ اجتناب کنند.

وی در ادامه به تعطیلی مناطق گردشگری نهاوند اشاره کرد و اظهار داشت: سراب‌های نهاوند نباید پذیرای مسافران باشد و بخشداران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار نهاوند در خصوص شلوغی بام تفریحی نهاوند افزود: این پروژه هنوز افتتاح نشده است و متأسفانه بسیار شلوغ است که از امروز همه ورودی‌ها این محل مسدود می‌شود.

وی با گلایه از برخی از بانک‌ها گفت: همه بانک‌ها و دفاتر پیشخوان باید موارد بهداشتی را رعایت کنند و در این زمینه سلامت شهروندان برای ما مهم است.

ناصری در پایان اظهار داشت: برای حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی برگزاری مراسم ختم و عروسی در شهرستان نهاوند ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی خواهد شد چون هر تجمعی آثار خود را در روزهای بعد در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد.

ابتلای ۱۰ کودک نهاوندی به کرونا

خویشوند رئیس مرکز بهداشت نهاوند نیز در این جلسه گفت: بررسی‌ها و نتایج آزمایش‌های اخیر نشان می‌دهد سن مبتلابه کرونا در نهاوند تغییر کرده است و کودکان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی بیان داشت: در شهرستان نهاوند از ابتدا تا اول خردادماه جمعاً 3 کودک به کرونا مبتلا شده‌اند ولی از ابتدای خرداد تا امروز متأسفانه 10 کودک به کرونا مبتلا شده‌اند.

خویشوند با هشدار به خانواده‌ها برای مواظبت بیشتر از کودکان گفت: بیشترین آسیب در حال حاضر کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند به‌طوری‌که از ابتدای خردادماه تا امروز ۴۲ مورد کودک مشکوک به کرونا داشته‌ایم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما