تازه های سایت

کد مطلب: 41904
16. خرداد 1399 - 10:16
رئیس کمیته امداد نهاوند گفت: بیش از ۱۱۰میلیارد ریال وام اشتغالزایی به مدد جویان کمیته امداد این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،علیرضا ملکی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) درگفت و گو با خبرنگاران ،گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال وام خود اشتغالی به مدد جویان پرداخت شد.

او ادامه داد: امسال از محل اعتبارات ایجاد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند تاکنون مبلغ سه میلیارد و دویست میلیون تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است که برای دو میلیارد و دویست میلیون تومان آن پرونده تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شده و مبلغ یک میلیارد تومان آن نیز از محل منابع داخلی کمیته امداد نهاوند به مددجویان شهرستان پرداخت شده است.

او تصریح کرد: این تسهیلات در ادامه اعتبارات بیش از یازده میلیارد تومانی ایجاداشتغال به کمیته امداد نهاوند اختصاص یافته است که هفت میلیارد تومان آن از محل اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند بیان کرد: همچنین پیش بینی می‌کنیم امسال بیش از ۳میلیارد تومان زکات از کشاورزان نهاوندی جمع‌آوری شود .

ملکی عنوان کرد: سال ۹۸ دربخش وام اشتغال ۳۱۹ مورد وام به مبلغ چهار میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان و در قالب وام کارگشایی نیز ۳۵۰ مورد به مبلغ ۵۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مددجویان شهرستان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند گفت: همچنین در سال ۹۸ در زمینه خرید، تعمیر و تکمیل و احداث مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نهاوند ۲۸۹ مورد با اعتبار ۶۲۲ میلیون تومان اعتبار انجام شد.

ملکی افزود: در خصوص ارائه خدمات درمانی و پرداخت بیمه‌ها به خانواده‌های تحت پوشش نیز بیش از ۲۲۰نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نهاوند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که ماهیانه حق بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود و بعد از ۱۰ سال از خدمات بازنشستگی تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند که کمیته امداد نهاوند تاکنون در این راستا نزدیک ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

او تاکید کرد:در حوزه اشتغال و خودکفایی تعداد ۸۷۲ نفر در رشته‌های خدمات کامپیوتر و خیاطی و آرایشگری و آموزش رانندگی فرشبافی آموزش دیده اند که این کار با هزینه امداد با هماهنگی فنی و حرفه‌ای به مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان انجام شد.

ملکی اظهار داشت: بیش از ۴۵ نفر ازمددجویان درشرکت‌های و سایر مراکز به کا رگمارده شده وحق بیمه مددجویان از سوی  امداد و کارفرما واریز خواهد شد.

او گفت: درسال ۹۸ تعداد ۳۱۱ مورد اشتغال درسرفصل‌های دامداری و کشاورزی و خدمات و صنایع دستی و صنفی و صنعتی تعداد نظارت انجام شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نهاوند از توزیع ۳۲۰۰ بسته غذایی در طرح بخشش ایرانیان توسط این نهاد در شهرستان نهاوند خبر داد وگفت: همزمان با شیوع کرونا با اعتبار و کمک نزدیک به ۶۰۰میلیون تومانی خیران در قالب رزمایش گسترده مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در شهرستان نهاوند اجرا شد.

او با اشاره به لزوم توجه به نیازمندان گفت: خوشبختانه در شهرستان نهاوند با بهره‌گیری از توان مردمی، گروه‌های جهادی، سپاه و بسیج نهاد‌های حمایت همچون کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی، غذای گرم، بسته بهداشتی و کمک نقدی به همراه نزدیک به ۲۰هزار پرس غذای گرم در بسته بین نیازمندان نهاوندی توزیع‌شده است.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما