تازه های سایت

کد مطلب: 41883
14. خرداد 1399 - 12:34
رئیس پلیس فتا استان همدان با اشاره به کشف یک فقره پرونده مربوط به برداشت غیر مجاز خبرداد و ازهم میهنان خواست: آگاهى خود را نسبت به تشخیص سایت های جعلى افزایش دهند و مراقب زمان انقضاء رمزهای یک بار مصرف خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت یکی از شهروندان به پلیس فتا شهرستان نهاوند مبنی بر برداشت غیرمجاز بیش از 100 میلیون ریال از حسابش موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از ثبت شکایت این فرد تحقیقات برای واکاوی زوایای پنهان پرونده آغاز شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتا نشان داد که سارق حساب بانکی، با طراحی یک درگاه جعلی اطلاعات حساب بانکی افراد را جمع‌آوری کرده است و قبل از اینکه اعتبار رمز دوم مالک حساب منقضی شود با یک تراکنش کل مبلغ موجودی حساب بانکی وی را به حساب دیگری انتقال داده است، در ادامه با پیگیری‌های‌ شبانه‌روزی این پلیس متهم  مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام مسئول بیان داشت: از نشانه‌هایی که باید کاربران در ورود به درگاه‌های اینترنتی توجه کنند این است که درگاه‌های اصلی بانک‌ها در کشور با  https  شروع می‌شود و عدد تصادفی که در پایین صفحه اعلام می‌شود با هر بار کلیک تغییرمی‌کند اما در صفحات جعلی این عدد و حروف همچنان ثابت است.

سرهنگ سرخوش نهاد در توصیه به کاربران گفت: کاربران فضاى مجازى مى‌بایست آگاهى خود را نسبت به تشخیص سایت های جعلی افزایش دهند و مراقب زمان انقضاء رمزهای یک بار مصرف خود باشند.

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه شما