تازه های سایت

کد مطلب: 41838
11. خرداد 1399 - 6:47
هر ساله در آستانه سال جدید شاهد افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی هستیم اما امسال به دلیل شرایط کرونا این افزایش نرخ خودسرانه و بدون نظارت از طرف متولیان رشد ۵۰ درصدی داشته است که غیر قانونی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، نرخ کرایه های تاکسی هر ساله به مانند دیگر هزینه های زندگی، پوشاک، اقلام فرآورده های غذایی و هزاران کالای دیگر افزایش می یابد.

متولی و مسئول تعیین و تصویب کرایه تاکسی ها، شورای اسلامی شهر است که پس از تصویب و ارسال مصوبه به فرمانداری و استانداری و تایید نهایی آن، توسط سازمان تاکسیرانی اجرایی می شود.

بطور طبیعی در شرایطی فعلی که شاهد افزایش تدریجی انواع و اقسام محصولات و کالاهای هستیم افزایش نرخ کرایه تاکسی غیر منطقی و غیر معقولانه به نظر نمی رسد زیرا به هر ترتیب فعالیت تاکسی ها نیز هزینه ساز است و تاکسی داران نیز برای تامین معیشت خود متناسب با میزان افزایش قیمت،ناگزیر به افزایش کرایه تاکسی هستند، ولی تاکسی داران در چارچوب قانونی رقم و میزان افزایش را تعیین نمی کنند و خودسرانه و سلیقه ای از مسافران طلب وجه می کنند که این موضوع به عنوان یک گلایه و مطالبه ی جدی همواره مدنظر شهروندان قرار دارد.

 متاسفانه شاهد هستیم به دلیل الزام رعایت پروتکل بهداشتی از طرف سازمان تاکسیرانی مبنی بر حفظ فاصله اجتماعی جهت سلامت شهروندان ، برخی رانندگان تاکسی خودسرانه افزایش نرخ داشته و مسافران را مجبور به پرداخت کرایه بیشتر از نرخ مصوب می کنند و در این زمینه نیز متولیان سکوت کرده و پاسخگو نیستند.

گفتنی است برابر آمار ارائه شده توسط تاکسرانی، شهر نهاوند دارای 750 دستگاه تاکسی فعال در خطوط مختلف شهری است.

دیدگاه شما