تازه های سایت

کد مطلب: 41784
7. خرداد 1399 - 15:18
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: امروز قیمت خودروهای داخلی مجدد افزایش یافته و کاهش قیمت تنها مقطعی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: با توجه به اینکه طی ماه های اخیر تقاضایی برای خرید خودرو وجود نداشته بنابراین قیمت خودرو به روال گذشته برگشته است.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو  امروز در بازار، قیمت خودرو مجدد افزایش داشته و کاهش قیمت تنها مقطعی بوده است.

موتمنی درباره ثبت نام خودرو و تاثیرات آن در کاهش قیمت خودرو، ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان ثبت نام خودرو دارند و به نوعی فرد دیگر نمی تواند خودرو را بفروشد و همین امر باعث افزایش تقاضای خودرو در حاشیه بازار می شود. بازار در حال حاضر منتظر بخشنامه پنج درصد است که هم اکنون اجرا نشده است و به همین دلیل بازار سلیقه ای پیش می رود.

او بیان کرد: باید در کف بازار خودرو تزریق شود و تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. بازار باید تابع قانون باشد و تا زمانی که قانون اجرا نشود نمی توان آن را کنترل کرد.

 رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو بیان کرد: زمانی که قانون اجرا نشود، آنهایی که خودرو در اختیار دارند به طور سلیقه ای خودرو را قیمت گذاری می کنند. باید در کف بازار خودرو عرضه شود تا بگوییم قیمت ها کاهش یافت. اگر قانون کنترل شود بازار ارقام کنترل خواهد شد.

طبق مشاهدات میدانی، امروز در بازار پراید ۱۱۱، ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۷۵ میلیون، تیبا ۲، ۸۵ میلیون تومان، ساینا ۹۰ میلیون تومان، کوئیک ۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۲۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۲۰ میلیون تومان، سمند ۱۱۸ میلیون تومان، پژو پارس ۱۴۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۹۵ میلیون تومان و دنا ۱۶۸ میلیون تومان معامله شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما