تازه های سایت

کد مطلب: 41777
7. خرداد 1399 - 9:05
علیرضا شهبازی گفت: در طول چهار سال دوران نمایندگی حقوق از مجلس دریافت نخواهم کرد و این مبلغ را به کارهای خیر و عام‌المنفعه اختصاص می‌دهم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علیرضا شهبازی منتخب مردم نهاوند در مجلس یازدهم شورای اسلامی در اولین جلسه خود با خبرنگاران گفت: همه پروژه‌های نهاوند در حال حاضر به دلیل نداشتن اعتبار تعطیل هستند که باید این طرح‌ها را به حرکت دربیاوریم.

وی افزود: باید با مردم صادق باشیم من نماینده مردم هستم و وظیفه اصلی نماینده قانون‌گذاری و نظارت است اما متأسفانه در شهرستان طی سالیان گذشته تفکر اشتباهی به‌غلط جاافتاده که نماینده وظیفه اجرایی دارد و باید این تفکر غلط اصلاح شود.

شهبازی اظهار داشت: حقیقت این است که در حال حاضر تمام پروژه‌های شهرستان از جاده گیان گرفته تا سد گرین همه و همه تعطیل هستند و البته که دلیل این تعطیلی‌ها کمبود بودجه است و متوجه کم‌کاری مسئولین گذشته نیست.

منتخب مردم نهاوند در مجلس عنوان کرد: طی هفته گذشته با مسئولین سازمان برنامه‌وبودجه کشور جلساتی برگزار شد و برای تأمین بودجه این پروژه‌ها به دنبال روشی ابتکاری بودیم که خوشبختانه رایزنی‌های خوبی انجام شد و تا حصول نتیجه نهایی مذاکرات و رایزنی‌ها باقدرت ادامه خواهد یافت.

آب سد گرین برای مردم نهاوند خواهد بود

وی به طرح سد گرین اشاره کرد و گفت: با این اعتبارات سد ساخته نخواهد شد و باید روش جدیدی برای تأمین اعتبار این طرح برنامه‌ریزی کنیم و باید کاربری این سد کشاورزی باشد نه صرفاً شرب و صنعت.

شهبازی افزود: این سد تضمین‌کننده 95 درصد حق آبه کشاورزی شهرستان خواهد بود و این سد باید فقط برای مردم شهرستان باشد و آب این سد به شهرستان‌های هم‌جوار نخواهد رفت.

وی ادامه داد: طرح بتن گازی نهاوند تعطیل است و برای ساخت مسکن مهر هم پول نیست و بهسازی روستاها هم اعتبار ندارد که باید با همکاری مدیران بتوانیم این طرح‌ها را تأمین اعتبار کنیم.

منتخب مردم نهاوند گفت: من به دنبال تعصب و کینه‌توزی نیستم که اگر این‌چنین بود علت تعطیلی‌ها را به گردن مسئولین گذشته می‌انداختم.

وضعیت ورزش نهاوند مناسب نیست/ سفر معاون وزیر ورزش به نهاوند

شهبازی در پاسخ به سؤالی در خصوص چرایی راه‌اندازی اداره ورزش شهر فیروزان گفت: همان‌طور که میدانید زیرساخت‌های ورزشی فیروزان مشکلات فراوانی دارند و برای برطرف شدن این مشکلات قدم اول راه‌اندازی اداره ورزش این شهر است و سپس به‌مرور مشکلات زیرساختی باهمت مسئولین حل خواهد شد.

منتخب مردم در ادامه با اشاره وضعیت نابسامان ورزش شهرستان گفت: ورزشکاران نهاوندی درگذشته نه‌چندان دور در کشور سرآمد بودند و برای شهرستان و کشور افتخارآفرینی می‌کردند اما متأسفانه ورزش شهرستان از روزهای اوج فاصله گرفته است.

وی عنوان کرد: معاون وزیر ورزش به نهاوند سفر خواهد کرد و جلسه‌ای هم با سلطانی فر وزیر ورزش برای حل مشکلات نهاوند داشته‌ایم.

شهبازی ادامه داد: یکی از معضلات ورزش نهاوند سالن‌ها و اماکن ورزشی هستند که باید به‌صورت اصولی و در راستای کمک به ورزش شهرستان ساماندهی شوند.

وی بابیان اینکه ورزشکاران نهاوند مظلوم هستند، گفت: طی دوره مسئولیتم تمام تلاش خود را در راستای برطرف نمودن دغدغه‌های ورزشکاران شهرستان به کارخواهم بست تا دوباره ورزش شهرستان به جایگاه اصلی خود برسد.

منتخب مردم نهاوند با اشاره به اینکه در حد توانم برای شغل ورزشکاران اقدام می‌کنم، گفت: در انتصاب سرپرست جدید اداره ورزش نهاوند هیچ‌گونه نقشی نداشتم و در شان یک نماینده نیست که در انتصابات دخالت کند.

از هیچ رسانه‌ای شکایت نخواهد شد

وی در خصوص شیوه تعامل خود با رسانه‌های شهرستان گفت: همه رسانه‌ها برای من در یک جایگاه قرار دارند و هیچ دسته‌بندی، انحصار خبری و یا امتیاز ویژه‌ای برای رسانه‌ای خاص قائل نخواهم شد.

شهبازی گفت: رسانه‌های نقدکننده و همچنین رسانه‌های همراه و مشوق همگی ارزشمند هستند و مورداحترام می‌باشند.

وی افزود: مگر می‌شود انتظار داشت رسانه‌ها از یک مسئول فقط تعریف و تمجید کنند؟ رسانه‌ها باید نقد کنند البته که نقد اصولی و در چارچوب بسیار ارزشمند است و بنده پذیرای تمامی نقدها خواهم بود.

منتخب مردم نهاوند در ادامه با اشاره به این نکته که رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد زبان گویای مردم هستند گفت: خبرنگاران وظیفه‌دارند مسئولین غیر پاسخگو را در مقابل مردم پاسخگو کنند.

نهاوند جای مدیران نالایق نیست

شهبازی در پاسخ به سؤالی در خصوص حواشی ایجادشده در خصوص انتصابات جدید در شهرستان و گمانه‌زنی‌های دخالت در این انتصابات گفت: در این‌که مدیران نالایق جایی در نهاوند ندارند شکی نیست و این خواسته همه مردم شهرستان است اما بنده شأن و جایگاه نمایندگی را به‌واسطه دخالت در این امور زیر سؤال نخواهم برد.

او با تأکید بر این نکته که هیچ سخنگو و نماینده‌ای ندارد، افزود: اشتباه دیگران را به‌پای من ننویسید بنده اطرافیانی ندارم که بخواهند در انتصابات شهرستان دخالت کنند.

منتخب مردم در ادامه اظهار داشت: برای مثال تغییرات آموزش پرورش نهاوند به دلیل بازنشستگی مدیر قبلی بوده و اکنون نیز یکی از فرزندان همین شهر مدیریت آموزش‌وپرورش را به دست گرفته‌اند و باید حمایت کنیم از ایشان تا بتوانند به‌عنوان یک مدیر بومی کارنامه خوبی از خود بجای بگذارد.

وی ادامه داد: مدیران ناکارآمد خودشان را با قطار توسعه نهاوند تطبیق دهند و مدیران باید همیشه در خدمت مردم باشند و درب اتاق‌هایشان به روی مردم باز باشد و 24 ساعته در خدمت مردم باشند تا بتوانیم تحولی در راستای خدمت‌رسانی به مردم ایجاد کنیم.

شهبازی گفت: مدیری که کارایی دارد باید تغییر کند و این خواسته مردم است و این عزل و نصب باید طبق روال انجام شود که به فرماندار و مدیرکل آن نهاد مربوط است.

بیمارستان شهید قدوسی بدون نیروی انسانی و تجهیزات افتتاح شد

وی در ادامه گفت: به‌زودی معاون وزیر بهداشت در نهاوند حضور خواهد یافت تا در خصوص حل معضلات و مشکلات بهداشت و درمان شهرستان بتوانیم قدم‌های مثبتی برداریم.

وی اظهار داشت: بیمارستان شهید قدوسی باوجود مشکلات و نبود نیرو و تجهیزات افتتاح شد که این وظیفه شما خبرنگاران بود که اجازه ندهید این بیمارستان با این شرایط افتتاح شود.

شهبازی با اشاره به معضل بزرگی به نام اشتغال افزود: همه ما و حتی رسانه‌های شهرستان باید تمام تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذار به شهرستان بکار ببندیم تا بتوانیم برای ریشه‌کنی بیکاری در شهرستان یک حرکت روبه‌جلو را آغاز نماییم.

وی در پاسخ به این سؤال که در مجلس در کدام کمیسیون حضور خواهید یافت؟ گفت: با توجه به اولویت‌های شهرستان و همچنین اشراف کامل بنده به مباحث برنامه‌وبودجه درخواست عضویت در کمیسیون برنامه‌وبودجه را داشته‌ام و نه هیچ کمیسیون دیگری و امیدوارم با حضور در این کمیسیون بتوانم با توجه به تسلط به مباحث تخصصی آن برای شهرستان مفید باشم.

حقوقی از مجلس دریافت نخواهم کرد

شهبازی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طول دوران نمایندگی حقوقی از مجلس دریافت نخواهم کرد و این موضوع را هم به مجلس و در زمان قبل از انتخابات هم اعلام کرده‌ام.

وی اظهار داشت: چون بازنشسته دیوان محاسبات هستم و از این نهاد حقوق می‌گیریم نیازی به حقوق مجلس ندارم و همان حقوق بازنشستگی برای من کافی است بنابراین همه حقوق مجلس را در حسابی در نهاوند و به کارهای خیر و عام‌المنفعه اختصاص خواهم داد.

وی در پایان بابیان اینکه نهاوند نیازمند کار جهادی است، گفت: درب اتاق مدیران باید به روی مردم باز باشد و اخلاق‌مدار باشند و هیچ مدیری حق نصب بنر خوش‌آمد و خیرمقدم را به من ندارد در صورت مشاهده آن مدیر توبیخ می‌شود و باید نوکری مردم را بکنیم و از مدیران فقط کار می‌خواهیم و جوابگوی مردم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما