تازه های سایت

کد مطلب: 41653
28. ارديبهشت 1399 - 3:45
در حالی که هنوز تاریخ جدید شروع تمرینات تیم ها مشخص نشده می توان با برنامه ای متفاوت برای خروج از همه مشکلات ادامه مسابقات را برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو به نقل از سرویس ورزش مشرق - به رغم  صدور اطلاعیه از سویی ستاد کرونا در بخش ورزش در این باره که عنوان شد تیم‌ها می‌توانند تمرینات خود را به زودی از سر گرفته و مسابقات لیگ برتر را از اواخر خرداد شروع کنند، همچنان گروهی از باشگاه ها و به تازگی برخی از پزشکان این باشگاه ها موافق این اقدام نیستند.

در خبرها داشتیم که تعدادی از پزشکان تیم های فوتبالی با اشاره به زیرساخت‌های بهداشتی در کشور و همچنین کمبود زمین تمرین و نقایصی از این دست، معتقد بودند هنوز نمی توان به راحتی کرونا را نادیده گرفته و لیگ را شروع کرد. در همین باره برخی با اشاره به فاصله بین بازی ها معتقد هستند این وضعیت ممکن است منجر به مصدومیت فوتبالیست‌ها بشود.

اما راه حلی که می توان به سازمان لیگ برای تعیین قهرمان و یا تیم هایی که دنبال کسب سهمیه لیگ آسیایی هستند داد خیلی پیچیده نیست. این راه حل حتی تکلیف تیم هایی که در پایین جدول در خطر سقوط هستند را نیز روشن می کند. شاید با این برنامه هم خواسته تیمی مثل پرسپولیس برای برگزاری مسابقات تامین شود و هم خواسته تیمهایی مثل استقلال و تراکتور و سپاهان که مایل به ادامه لیگ برتر نیستند. بازهم تاکید می شود این برنامه برای خروج از انجام فشرده مسابقات یعنی 9 هفته در یک ماه و انجام نشدن سفرهای متعدد به همه شهرها و جلوگیری از مصدومیت بازیکنان است و قطعا برنامه مطلوب و مورد تایید هیچ تیمی نیست!

شیوه پیشنهادی این است که پس از بازی عقب افتاده استقلال و فولاد، در یک جدول ۶ تیمی، تیم های نیمه بالایی جدول (تیمهای سوم تا هشتم) به صورت معکوس با هم به صورت تک بازی دیدار داشته باشند. یعنی تیم هشتم با تیم سوم، تیم هفتم با تیم چهارم، ششم با تیم پنجم دیدار کنند و ۳ تیم برنده با تیم دوم جدول یعنی سپاهان (البته در صورت تساوی یا برد استقلال برابر فولاد؛ استقلال جای سپاهان را می گیرد) بعد از قرعه کشی ۲ تک بازی انجام دهند تا دو تیم برنده به همراه پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا شوند.

 برای تعیین قهرمان هم پرسپولیس دو بازی رفت و برگشت با برنده دو تیم نهایی از جمع آن ۷ تیم انجام دهد. به نظر می رسد با این شکل اختلاف ۱۰ امتیازی پرسپولیس با تیم دوم هم لحاظ شده و عدالت هم رعایت خواهد شد. همچنین مشابه این روش در نیمه پایینی جدول و لیگ یک هم قابلیت اجرا دارد.

با برگزاری این مدل رقابتها، تعداد بازی ها کم می شود که در آنصورت می توان آنها را با فاصله بیشتری از هم نیز برگزار کرد. با این روش در نهایت رقابت ها ظرف یک ماه یا ۴۰ روز به پایان می رسد. جام حذفی را هم می توان به پایان رساند.

حالا که تیم پزشکی استقلال و سایر تیم های بالانشین و تیمهای در معرض سقوط طی روزهای گذشته با برگزاری مسابقات مخالفت کردند شاید با این وضعیت کمتر نگران مصدومیت بازیکنانشان هم باشند. ضمن اینکه با این شکل برگزاری مسابقات، می توان همه دیدارها را در یک یا دو یا چند شهر سفید که ستاد کرونا آنها را عاری از بیماری دانسته و مورد تائید سازمان لیگ هم هستند برگزار کرد.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران در حال حاضر را در زیر ببینید:

دیدگاه شما