تازه های سایت

کد مطلب: 41591
23. ارديبهشت 1399 - 16:55
جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا (قرارگاه زیستی) در شهرستان نهاوند با دستور کار بررسی وضعیت کرونا در نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به ریاست ناصری فرماندار و با حضور امام‌جمعه، فرماندهی سپاه، بخشداران، مدیر شبکه بهداشت و درمان و مدیران دستگاه‌های مربوطه جلسه قرارگاه زیستی و ستاد مقابله با ویروس کرونا در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند در این جلسه با هشدار نسبت به عادی دانستن شرایط گفت: به‌هیچ‌عنوان در وضعیت عادی ابتلا به کرونا قرار نداریم و همه باید به این موضوع توجه کنند.

وی اظهار داشت: در چند روز گذشته اصلاً شرایط خوبی در نهاوند نداشتیم و این نشان می‌دهد که باید مراقب باشیم و شرایط را مدیریت کنیم.

فرماندار نهاوند گفت: خطر ویروس کرونا همچنان جدی است، مردم وضعیت را عادی ندانند و تمام موارد بهداشتی و فاصله‌گذاری را همچنان به‌طورجدی رعایت کنند.

وی ادامه داد: با تلاش کادر بهداشت و درمان اوضاع نسبت به چند روز گذشته بهتر شده است ولی این به معنای رفع خطر نیست.

ناصری خطاب به مدیر شبکه بهداشت و درمان گفت: هر دستگاه یا صنفی پروتکل‌ها را رعایت نکرد، بهداشت شهرستان موظف است از آن دستگاه شکایت کند.

وی با اشاره به مشکلات تاکسی‌ها و رعایت نکردن دستورات بهداشتی اظهار داشت: در بحث سلامت مردم باکسی تعارف نداریم و شهرداری و تاکسیرانی باید این وضعیت را سروسامان دهد.

فرماندار نهاوند به مشکلات نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود: در این موضوع ناهماهنگی‌ها بین صنف، اداره صمت و اتحادیه وجود دارد که باید این ناهماهنگی‌ها حل شود و مشکلات کمتر شود چون کارهایی انجام‌شده ولی تا نقطه مطلوب فاصله‌داریم.

وی در پایان گفت: در جایگاه‌های سوخت اقداماتی شده است ولی کافی نیست و باید نظارت بیشتری توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

 

مسئولان مربوطه مصوبات این ستاد را اجرا و پیگیری کنند

سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند و دبیر این ستاد نیز در ادامه گفت: وضعیت شهرستان هنوز سفید نشده است و شرایط جدی است و نباید اجازه داد تا شرایط برای مردم عادی شود.

وی اظهار داشت: در برخی مناطق نهاوند مراسم‌های ترحیم با جمعیت نسبتاً زیاد برگزار می‌شود که باید مدیریت شود و جلوی این‌گونه اجتماعات گرفته شود.

مختاری با اشاره به اینکه برخی تاکسی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند که باید تذکر داده شود، گفت: تاکسی‌ها، مینی‌بوس‌ها و سد معبر ترافیک زیادی در میدان ابوذر ایجاد کرده و سبب تجمع جمعیت شده است و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

وی خطاب به مدیران افزود: مصوبات باید اجرا شود که لازم است از طرف دستگاه‌ها پیگیری شود و جایگاه‌های سوخت نیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که لازم است تذکر داده شود.

دبیر قرارگاه زیستی نهاوند گفت: لازم است تذکر داده شود که آگهی ترحیم در فضای مجازی منتشر نشود چراکه علیرغم اعلام اینکه مراسم و آئین ختمی برگزار نمی‌شود اما بازهم برخی مراجعه دارند.

وی به گلایه مردم از افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: این افزایش قیمت‌ها در بازار توسط دستگاه‌های متولی باید با بازرسی و نظارت کنترل شود.

 

مراسم شب قدر با رعایت دستورات بهداشتی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام موسی محبی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان نهاوند نیز در ستاد گفت: به مساجد و روحانیون اعلام‌شده است که مراسم شب قدر باید با انجام دستورات بهداشتی برگزار شود تا سلامت مردم دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: مکان‌هایی ازجمله مصلا، شهرک طالقانی، مسجد محمدیه، مسجد جامع فیروزان، هیئت فاطمیون ازجمله مکان‌های شاخص برای برگزاری مراسم شب قدر هستند.

محبی با اشاره به بازدید به همراه مسئولان شبکه بهداشت از محل‌های برگزاری شب قدر گفت: با توجه به دستورالعمل‌ها ساعت برگزاری مراسم 2 ساعت خواهد بود و همشهریان از توزیع نذری در این مکان‌ها خودداری کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: با هیئت‌امنا و عوامل مسجد هماهنگی شده است و شهروندان نیز وسایل بهداشتی مانند ماسک و دستکش و همچنین مهر و سجاده و قرآن و کتاب‌های دعا را از منزل به همراه خود بیاورند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما