تازه های سایت

کد مطلب: 41236
31. فروردين 1399 - 8:45
رئیس امور عشایری نهاوند گفت: با توجه به اینکه برابر با تقویم زمانبندی عشایر تا ۱۵ اردیبهشت حق ورود به شهرستان را ندارند لذا تا کنون هیچ کدام از عشایر از جنوب وارد نهاوند نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ابوالقاسم بنی‌هاشمی اظهار کرد: شهرستان نهاوند به عنوان دروازه ورود عشایر از جنوب کشور به استان است که همه ساله هنگام فصل ییلاق شاهد ورود دام‌های عشایر به این منطقه هستیم.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر که باعث آسیب رساندن به مراتع می‌شود همه ساله اکیپ‌هایی برای جلوگیری از ورود دام در مبادی ورودی شهرستان مستقر می‌شوند.

رئیس امور عشایری نهاوند گفت: در این راستا امسال نیز دو اکیپ در منطقه سراب گاماسیاب و منطقه فیروزآباد مستقر شده و مانع از ورود دام‌ها تا قبل از زمان مقرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه با نظارت اکیپ‌های مربوطه خوشبختانه تا کنون هیچ کدام از عشایر به همراه دام‌هایشان وارد شهرستان نشده‌اند گفت: برابر با دستورالعمل‌های سازمانی ، عشایر تا قبل از ۱۵ اردیبهشت نباید به مراتع وارد شوند که تاکنون این قانون رعایت شده است.

بنی‌هاشمی با اشاره به اینکه البته دو خانوار از عشایر نیمه کوچ‌نشین سال گذشته مکانی را در شهرستان اجاره کرده و از نهاوند خارج نشده‌اند افزود: با توجه به اینکه دام‌های این دو خانوار برای چرا به داخل طبیعت آوده شده‌اند برخی در فضای مجازی از آن به عنوان ورود زودهنگام عشایر یاد کرده اند در حالی که اینها سال گذشته از نهاوند خارج نشده‌اند که بخواهند بازگردند.

قابل ذکر است در فصل ییلاق بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار از عشایر مستقر در جنوب وارد نهاوند شده که ۶۰۰ خانوار آنها در مراتع تویسرکان و همدان مستقر شده و مابقی در نهاوند باقی می‌مانند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما