تازه های سایت

کد مطلب: 41178
26. فروردين 1399 - 8:06
رئیس حوزه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند با بیان اینکه اعضای گروه جهادی حوزه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند شاگردان کلاس اربعین هستند، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه از یک گروه جهادی نام می‌برند انگیزه‌ای مضاعف ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، معصومه بحیرایی گفت: ۱۱ نفر از بانوان طلبه این حوزه از تاریخ ۲۵ اسفندماه در این مکان فعالیت جهادی خود را با تولید روزانه ۵۰۰ عدد ماسک آغاز کردند.

رئیس حوزه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه ۴ شعبه بانوان زیر نظر و با همکاری گروه جهادی بقیه‌الله فعالیت می‌کنند، افزود: یک گروه از بانوان در روستای توانه، گروه دیگر در مسجد محمدیه و یک گروه دیگر به سرپرستی خانم حیدری مسئول جشنواره مردمی فیلم عمار در نهاوند در حال فعالیت جهادی هستند.

بحیرایی یادآور شد: بانوان طلاب این حوزه شعبه دوم گروه جهادی هستند، ۵ نفر از بانوان از روستاهای اطراف برای تولید ماسک به حوزه می‌آیند و با وجود مسیر طولانی و راه سختی که در پیش دارند به هیچ وجه از حضور و فعالیت منصرف نمی‌شوند، حتی چندین بار به این دوستان گفتیم که به دلیل سختی راه دیگر حضور پیدا نکنند اما ناراحت شدند و همچنان برای مشارکت در این کار جهادی پیش‌قدم هستند.

وی با بیان اینکه ماسک‌ها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود، گفت: تعداد ۱۵۰ ماسک قابل شست‌و شو به پاکبانان شهر هدیه شد، تعداد ۱۰۰ عدد ماسک نیز از سوی اعضای این گروه خریداری و سپس به ستاد ملی مبارزه با کرونا در شهرستان هدیه شد.

این بانوی جهادی با اشاره به اقدامات دیگر این حوزه علمیه ابراز کرد: همزمان با روز میلاد حضرت مهدی (عج) ۳۲ سبد غذایی شامل گوشت گوسفندی، برنج و ماسک قابل شست‌و شو و عکسی از سردار شهید محمد سلگی بین نیازمندان توزیع شد. هم‌چنین توزیع مواد ضدعفونی کننده از سوی این گروه تا کنون صورت گرفته است.

بحیرایی با اشاره به سایر فعالیت‌های این گروه توضیح داد: به مناسبت میلاد امام علی(ع) ۳۰ بسته غذایی با توجه به بضاعت اندک طلاب تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

گروه جهادی بقیه الله شاگردان کلاس اربعین هستند

رئیس حوزه علمیه معصومیه با بیان اینکه مشکلاتی که کرونا در جامعه ایجاد کرده تنها مسئله معیشتی نیست، اضافه کرد: با توجه به تبعاتی که کرونا در برخی از خانواده‌ها ایجاد کرده و ایجاد مشکلات فکری، روحی و روانی نیاز است که راهنمایی‌هایی برای این افراد ارائه شود که مباحث مشاوره‌ای نیز در این زمینه از سوی مشاور حوزه علمیه به صورت تلفنی انجام می‌شود و خوشبختانه با استقبال روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی و حضور امام جمعه نهاوند بازدیدی از بیماران و کادر درمانی دو بیمارستان شهرستان در نظر گرفته شده است، گفت: با هماهنگی رئیس شبکه بهداشت نهاوند و ممنوعیت توزیع برخی خوراکی‌ها قرار بر توزیع میوه بین بیماران شد که این بازدید امروز شنبه انجام می‌شود.

بحیرایی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز نیمه شعبان از تمامی جهادگران در این عرصه تشکر کردند، توضیح داد: زمانی که به صورت ویژه از یک گروه نام می‌برند انگیزه مضاعف برای جهادی‌ها ایجاد می‌کنند، وقتی حضرت آقا از این گروه‌ها آن هم در روز نیمه شعبان نام بردند، برای ما بهترین عیدی بود و رضایت ایشان نیز برای ما بهترین پاداش است.

وی اظهار کرد: از آن روز تاکنون تماس‌های بسیاری برای همکاری با این گروه صورت گرفته است چراکه شور، انگیزه و نشاط زیادی در بین مردم ایجاد شده و همه به دنبال کسب این رضایت از سوی امام هستند و به دنبال مشارکت با این گروه هستند، چراکه وقتی حضرت آقا راضی باشند یعنی امام زمان(عج) هم راضی هستند.

بحیرایی با اشاره به اینکه ما در ایام جنگ و دوران دفاع مقدس حضور نداشته‌ایم، تصریح کرد: حضور در پیاده‌روی اربعین و حال و هوای آن این را تداعی می‌کند که این افراد شاگرد کلاس اربعین هستند، همانطور که در اربعین افراد با عشق به امام خود حرکت می‌کنند و هر آنچه را دارند وسط گذاشته و در این مسیر قدم می‌گذارند.

این عضو گروه جهادی بقیه‌الله که رهبر معظم انقلاب از آنان تقدیر کرد افزود: این روحیه جهادی در وجود افراد تقویت شده و به عشق نظام، ولایت و رهبری از جان و مال خود در این راه هزینه می‌کنند.

این بانوی فعال با تاکید بر اینکه بیماری کرونا نیز می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، اشاره کرد: هرچند این ویروس مشکلاتی را ایجاد کرد اما همین مشکلات موجب شد زیبایی‌هایی نیز تجلی پیدا کند، زیبایی‌هایی همچون ایثار و از خودگذشتگی، همانطور که امام علی(ع) می‌فرماید «در شرایط متفاوت، جوهرهای وجودی افراد شناخته می‌شود».

بحیرایی خاطرنشان کرد: کاش بایکوت‌های رسانه‌ای نبود و مردم دنیا می‌فهمیدند که مردم ایران چقدر با فرهنگ هستند و درکنار هم و با همدلی در سختی‌ها کار را پیش می‌برند هرچند به فرموده حضرت آقا اوج این افتخار کادر درمانی و مدافعان سلامت هستند

دیدگاه شما