تازه های سایت

کد مطلب: 41080
18. فروردين 1399 - 8:25
رئیس اداره امور مالیاتی نهاوند از اجرای بسته‌های حمایت مالیاتی از اصناف آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رضا پیرزاد در جمع خبرنگاران از اجرای نخستین گام‌های حمایت مالیاتی از اصناف آسیب‌دیده از کرونا خبر داد و اظهار داشت: بر اساس همکاری سازمان امور مالیاتی بخشی از مطالبات اصناف در حوزه مالیاتی محقق شده و سازمان امور مالیاتی نسبت به رفع بعضی از نگرانی‌های صنوف اقداماتی را به انجام رسانده است.

وی بیان داشت: بر اساس دستور العمل سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با بسته‌های حمایتی از اصناف آسیب دیده جلسه‌ای با رئیس اتاق اصناف شهرستان تشکیل و موارد را برای اطلاع‌رسانی به صنوف آسیب دیده ابلاغ کردیم.

رئیس امور مالیاتی نهاوند بر ضرورت اهتمام همه‌جانبه و لزوم همراهی بخش‌های مختلف کشور در مبارزه با کرونا و ایجاد راهکارهایی عملی و اجرایی به منظور دستیابی به این هدف تأکید کرد.

وی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد اقتصادی دولت در حوزه مالیات اصناف گفت: سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای به کلیه سازمان‌های تابعه در سراسر کشور دستور داد تا نسبت به استمهال 3 ماهه و تقسیط 9 ماهه با احتساب 3 ماه مهلت ارائه شده بدهی‌ واحدهای صنفی، تمدید مهلت اعتراض مودیان تا 31 خردادماه 1399، بخشودگی جرایم تجمیعی (به شرط تسویه اصل مالیات و عوارض تا 30 آذرماه 1399) اقدام لازم را انجام دهند.

پیرزاد ادامه داد: پذیرش کمک‌های بهداشتی مودیان در سه ماهه اول سال 1399 به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی، تعیین تاریخ سررسید پرداخت مالیات ارزش افزوده در 31 اردیبهشت ماه 1399 (مختص مودیانی که سررسید پرداخت آن‌ها در سه ماهه آخر سال 1398 بوده است)، توقف عملیات اجرایی وصول مالیات (موضوع فصل نهم ق.م.م) تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399 و عدم نیاز به ارائه گواهی پرداخت مالیات جهت تمدید جواز کسب تا 31 خرداد ماه 1399 از دیگر مصوبات این ستاد است.

رئیس اتاق اصناف نهاوند نیز گفت: اگر دولت از اصناف آسیب‌دیده حمایت نکند این اصناف ضربه سختی خواهند خورد و به سختی می‌توانند این ضربات جبران ناپذیر را تحمل کند.

حسین حسنی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اصناف گفت: گستردگی شیوع کرونا آن هم در آستانه عید اصناف را غافلگیر کرد و بسیاری از کاسب‌ها که برای فروش این ماه برنامه‌ریزی کرده بودند اکنون دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند، که با بسته‌های حمایتی امور مالیاتی تا حدودی به اصناف آسیب دیده کمک می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما