تازه های سایت

کد مطلب: 41029
14. فروردين 1399 - 15:57
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عباسعلی مغیثی گفت: عمر بابرکت سردار شهید حاج میرزا سلگی در خدمت انقلاب اسلامی سپری شد و ایشان نمونه بارز بصیرت، مجاهدت و ولایتمداری بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی، امام جمعه شهرستان نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خبر شهادت سردار پرافتخار سپاه اسلام شهید حاج میرزا محمد سلگی موجب ناراحتی خانواده معظم شهدا و امت حزب‌الله نهاوند شد.

وی با تبریک و تسلیت شهادت سردار سلگی عنوان کرد: در طول بیش از ۴ دهه که با این شهید بزرگوار آشنایی داشتم ایشان همیشه در مسیر انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کردند و در این راه ثابت‌قدم بودند.

امام‌جمعه نهاوند افزود: این شهید والامقام برای شهرستان نهاوند افتخار بزرگی بودند و الگویی از ولایتمداری و بصیرت برای همه ما است.

مغیثی با اشاره به رشادت‌های شهید سلگی در دوران دفاع مقدس گفت: ایشان فرمانده گردان حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان نهاوند بودند و رزمندگان این گردان همیشه از شجاعت‌ها و رشادت‌های این شهید والامقام سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: شهید سلگی هیچ‌گاه درراه مبارزه و مجاهدت خسته نمی‌شد و در طول سال‌های دفاع مقدس درحالی‌که هر دوپایشان قطع‌شده بود بازهم در عرصه‌های دیگر حضور فعال داشتند.

امام‌جمعه نهاوند اظهار داشت: ایشان در سنگر نظامی فردی شجاع و باتدبیر و بعد از جنگ نیز در نهادهای مختلفی مانند اداره اوقاف، بنیاد شهید نهاوند و استانداری همدان و جاهای دیگر مشغول به کار و مجاهدت شدند.

مغیثی با اشاره به سخنرانی‌های سردار سلگی در مراسم‌های مختلف گفت: شهید سلگی در سنگر بصیرت افزایی و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا نیز در یادواره‌های شهرستان و استان حضور فعالی داشتند.

وی ادامه داد: اخلاص و ولایتمداری و شجاعت شهید سلگی برای همه ما الگو بود و ایشان در هر عرصه‌ای که بودند منشأ خیر و برکت بودند و زندگانی ایشان برای همه ما الگو است.

امام‌جمعه نهاوند بیان کرد: شهید سردار سلگی مصداق کامل این بیان مولای متقیان علی علیه سلام است که فرمود؛ “خوشا به حال کسانی که در هر شرایطی وظائفشان را بشناسند و به نحوی عمل کنند.”

وی در پایان گفت: مردم ایشان را با کتاب “آب هرگز نمی‌میرد ” می‌شناسند و خاطرات زیبا و رشادت‌ها و ایثارگری‌های ایشان در این کتاب مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفت که انشا الله ما بتوانیم ادامه‌دهنده راه این شهید عزیز باشیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما