تازه های سایت

کد مطلب: 40859
27. اسفند 1398 - 8:55
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۳۱ تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، رشید حیدری مقدم بیان کرد: ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و بقیه ترخیص شدند.

وی گفت: با هدف افزایش دسترسی مردم و جلوگیری از هر گونه ازدحام در بیمارستان ها، مراکز ۱۶ ساعته منتخب در سطح استان راه اندازی شده است و در شهر همدان مرکز دیباج واقع در کمال آباد، مرکز ولیعصر(عج) و خضر به مراجعه کنندگان خدمات می دهند.

حیدری مقدم اضافه کرد: این مراکز وظیفه غربالگری مراجعان دارای علایم تنفسی را از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا و در صورت لزوم ارجاع به بیمارستان ها بر عهده دارند.

وی از شهروندان به ویژه جوانان که بیشتر آنها دارای گوشی تلفن همراه هوشمند هستند خواست تا از ظرفیت سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت خود و خانواده از نظر ابتلای احتمالی به این ویروس استفاده کنند.

دیدگاه شما