تازه های سایت

کد مطلب: 40721
15. اسفند 1398 - 9:19
شهردار نهاوند گفت: فاز اول پروژه توریستی بام نهاوند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد حسن‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فاز اول پروژه توریستی بام نهاوند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بام نهاوند یا تپه ابوذر یکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان است که در کمتر منطقه‌ای در کشور وجود دارد گفت: برای ساماندهی و تبدیل آن به منطقه گردشگری اقدامات زیربنایی از سال گذشته آغاز شده که فاز اول آن در مرحله پایانی قرار دارد.

شهردار نهاوند بیان اینکه این پروژه در فضایی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع از تپه ابوذر اجرا می‌شود گفت: پروژه شامل ساخت سکوهای نشیمن، سینمای روباز، استخر،آبشار، ایجاد راه‌های دسترسی، کاشت نهال و افزایش سرانه فضای سبز، ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه، نصب مبلمان، سنگفرش است.

وی اضافه کرد: بام نهاوند با توجه به قرار گرفتن در کنار منطقه فرمانداری و کمربندی محور نهاوند به بروجرد از چند منطقه دارای راه دسترسی است و علاوه بر آن قرار گرفتن قبور مطهر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز می‌تواند بر فضای معنوی این منطقه تاثیرگذار باشد.

حسین‌پور با بیان اینکه طرح در چند فاز اجرا خواهد شد گفت: در فاز اول این پروژه مهم گردشگری، اجرای عملیات بتن‌ریزی، آرماتوربندی استخر و ساخت آبشار، سینمای روباز، توسعه فضای سبز و کاشت انواع گونه‌های درختی در اجرا شده است.

وی گفت: ساخت سرویس بهداشتی، افزایش راه‌های دسترسی، اجرای کف‌پوش، نصب نیمکت، تأمین روشنایی، سکوهای نشیمن در حال انجام است.

شهردار نهاوند افزود: اتمام رنگ‌آمیزی آبشار، دیواره سازی، سنگ‌فرش، جاده‌سازی، گل‌کاری، چمن‌کاری و ادامه ساماندهی راه‌های دسترسی به بام تفریحی-توریستی نهاوند نیز باعث شکوفایی این طرح‌ شده است.

وی به تأمین آب این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: مشکل آب‌دهی بام نهاوند که از مهمترین اولویت‌های آن است رفع شده که با بهره‌برداری از آن با توجه به وجود آب به سرانه فضای سبز نیز افزوده خواهد شد.

حسین‌پور در پایان با اشاره به اینکه برای آسفالت راه دسترسی این مکان در سال‌های گذشته بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است گفت: برای اجرای فاز اول بام توریستی نهاوند تا کنون بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

تو رو خدا فکری به حال تعریض خیابان های تنگ ابوذر-آزادگان-۱۷شهریور-حافظ-شریعتی و قیصریه کنید.پیاده رو ها خیلی کوچک است.

دیدگاه شما