تازه های سایت

کد مطلب: 40689
12. اسفند 1398 - 9:15
بارش‌های سیل‌آسای در نهاوند خسارت‌های میلیاردی به استخرهای پرورش ماهی نهاوند وارد کرده و هزاران قطعه ماهی را تلف‌کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بارش بیش از 120 میلی‌متر بارش سیل‌آسا در کمتر از 48 ساعت باعث وقوع سیلاب در شهرستان نهاوند شد و علاوه بر واحدهای مسکونی و زمین‌های کشاورزی به استخرهای پرورش ماهی نیز خسارت وارد کرد.

استخرهای پرورش ماهی شهرستان نهاوند که در کنار رودخانه گاماسیاب و دیگر مناطق نزدیک به رودخانه‌ها قرار داشتند دچار خسارت میلیاردی شدند.

پس از بالا آمدن آب رودخانه‌ها آب وارد استخرهای پرورش ماهی شد و هزاران قطعه ماهی و بچه ماهی را تلف کرد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به این استخرها وارد کرده است.

کمالی نژاد رئیس جهاد کشاورزی نهاوند در این مورد گفت: مسئولان جهاد کشاورزی استان و نهاوند از این استخرهای به جهت برآورد خسارت بازدید کردند و نتیجه را پس از کارشناسی اعلام خواهند کرد.

وی اظهار داشت: ظفری مدیر بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به همراه مدیر شیلات استان همدان از محل استخرهای پرورش ماهی شهرستان که براثر بارش‌های سیل‌آسای اخیر دچار خسارت شدید شده‌اند بازدید کردند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: طبق برآوردهای اولیه 23 استخر پرورش ماهی در نهاوند خسارت شدید متحمل شده‌اند و پس از کارشناسی میزان دقیق خسارت‌ها اعلام می‌شود.

کمالی نژاد گفت: اکیپ‌های این اداره در حال بازدید از مناطق مختلف نهاوند هستند و چیزی که مشخص است میزان خسارت‌ها از سیل فروردین امسال بیشتر خواهد بود.

تصاویر ناراحت‌کننده‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید پس از تلف شدن هزاران ماهی و ورود آب به استخرهای پرورش ماهی نهاوند براثر سیل اخیر ثبت‌شده است.

دیدگاه شما