تازه های سایت

کد مطلب: 40637
8. اسفند 1398 - 8:45
مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: در روزهای گذشته بیشترین میزان بازش در استان همدان با ۱۱۸ میلی متر مربوط به شهرستان نهاوند بوده است.

به گزارش پایگاه خبر گرو، محمد حسن باقری شکیب اظهار داشت: از  دو روز گذشته شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف استان بودیم که در این میان نهاوند و تویسرکان با میانگین بارش 118 و 116  میلی متر بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه در ایستگاه فرودگاه همدان نیز میزان بارش 63 میلی‌متر ثبت شده است، ابراز کرد: در سایر شهرستان‌های استان نیز میزان بارش‌ها بیشتر از 60 میلی‌متر گزارش شده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه امروز سامانه بارشی از استان خارج می‌شود، عنوان کرد: از صبح فردا باید شاهد کاهش دمای محسوس در استان باشیم.

باقری شکیب گفت: از صبح پنجشنبه حداقل دمای هوای بسیاری از شهرستان های استان به منفی 5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این کاهش دما تا روز جمعه در استان باقی خواهد ماند.

وی به وضعیت دمای استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد و ابراز کرد: در این مدت نهاوند با حداکثر دمای 8 درجه به عنوان گرمترین شهرستان استان و گل تپه با حداقل دمای منفی 1 درجه سردترین نقطه استان گزارش شده است. دمای هوا در شهرستان همدان نیز بین 7 و 0 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

مسئول پیش‌بینی هواشناسی استان همدان با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در اسفند ماه بیشتر از نرمال پیش‌بینی شده، اظهار داشت: این در حالی است که میزان بارش‌ها در فروردین ماه کمتر از نرمال خواهد بود.

ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر رکورددار بارش‌ها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: طی ۳۴ ساعت گذشته به طور میانگین در استان همدان ۸۲ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

منصور ستوده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی تجمعی در ۳۴ ساعت گذشته در ایستگاه سیاه‌دره نهاوند با ۲۳۰ میلی‌متر بوده و کمترین میزان بارش با ۳۱ میلی‌متر مربوط به گرمک رزن است.

وی با اشاره به بارش بیش از ۱۰۰ میلی‌متر در برخی از شهرهای استان، تصریح کرد: ایستگاه وسج و وراینه نهاوند با ۱۰۰ و ۱۳۶ میلیمیتر، پیهان ملایر ۱۱۳ میلیمتر، سرابی و خیرآباد تویسرکان به ترتیب ۱۱۰ میلیمتر و  ۱۲۸ میلیمتر، باباپیرعلی تویسرکان ۱۰۶ میلیمتر، رسول‌آباد بهار ۱۶۳ میلی‌متر و خسروآباد اسدآباد ۱۲۱ میلیمتر در ۳۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش را داشته اند.

دیدگاه شما