تازه های سایت

کد مطلب: 40616
6. اسفند 1398 - 18:25
بارش باران که از شب گذشته در شهرستان نهاوند آغازشده است همچنان با شدت ادامه دارد و طبق اعلام هواشناسی این وضعیت برای فردا نیز تداوم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، از شب گذشته بارش شدید باران در شهرستان نهاوند آغازشده است و موجب آب‌گرفتگی معابر و ایجاد مشکلاتی برای برخی از مردم روستاهای شهرستان شده است.

این وضعیت بارشی تا فردا چهارشنبه همچنان تداوم خواهد داشت و احتمال بروز سیل و خسارات را بیش‌ازپیش بالا خواهد برد.

مدیریت بحران استانداری همدان در اطلاعیه‌ای از شهروندان نهاوندی درخواست کرد از تردد در حریم رودخانه‌ها به‌ویژه رودخانه گاماسیاب اجتناب کنند.

در این اطلاعیه که به‌صورت پیامکی به شهروندان و از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام‌شده است آمده؛ امکان وقوع سیل و طغیان رودخانه گاماسیاب طی 24 ساعت پیش رو وجود دارد بنابراین از حریم رودخانه فاصله بگیرید.

پس از بارش‌های سیل‌آسا طغیان رودخانه گاماسیاب در روستای "فیازمان " نهاوند اتفاق افتاد و زمین‌های اطراف این رودخانه را در برگرفت ولی خوشبختانه تا این لحظه حادثه‌ای رخ نداده است.

آب‌رسانی به شهروندان گیان با تانکر

علی جلالی شهردار گیان گفت: به علت گل‌آلود بودن آب شرب شهر گیان واحد آتش‌نشانی در حال توزیع آب شرب است که مسیرهای خدمات‌دهی اطلاع‌رسانی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به پر شدن ظرفیت آب مسیل‌های داخل شهر و احتمال طغیان از واحدهای مسکونی نزدیک مسیل تقاضا می‌شود کاملاً هوشیار و مراقب باشند تا در صورت نیاز به تخلیه، اقدامات لازم انجام شود.

شهردار گیان افزود: همچنین تعدادی دیوار در سطح شهر احتمال ریزش دارند و به واحد خدمات شهری اعلام‌شده است تا لودر نسبت به تخریب آن‌ها اقدام نماید بدیهی است در صورت ممانعت مالک عواقب و خسارت‌های جانی و مالی احتمالی بر عهده آن‌ها خواهد بود.

آیت صالحی بخشدار مرکزی نهاوند نیز با توجه به بارش‌های شدید گفت: تدابیر لازم برای جلوگیری از سیلاب در بخش مرکزی انجام‌شده و جای نگرانی نیست.

وی اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود با توجه به‌احتمال سیل و طغیان رودخانه گاماسیاب از رفت‌وآمد در حریم این رودخانه جدا خودداری کنند.

صالحی افزود: روستاهای اطراف رودخانه گاماسیاب هشدار ستاد بحران شهرستان نهاوند و استانداری را جدی بگیرند.

بااین‌وجود طبق گفته مردم محلی و با توجه به افزایش شدت بارندگی، سطح آب رودخانه‌ها و نهرهای بخش گیان بالا رفته که این وضعیت هوشیاری و دقت مسئولین و مردم را می‌طلبد.

همچنین بارش شدید باران و آب‌گرفتگی کانال داخل روستای "بالاجوب " نهاوند باعث بروز مشکلاتی برای مردم شد و روستاهای فیازمان، گیوکی و توانه نیز وضعیت مشابهی دارند.

بارش باران در گردنه گاماسیاب نهاوند گزارش‌شده است و آب‌گرفتگی شدید در خیابان مقابل دادگستری شهرستان طبق معمول باعث بروز مشکلات برای مردم شده است.

بعد از هر بارندگی مقابل دادگستری نهاوند دچار آب‌گرفتگی شدید می‌شود و هنوز هیچ تدبیری برای رفع این معضل اندیشیده نشده است.

تصاویر ارسالی از شهروندان نشان می‌دهد روستاهای کمالوند و دولت‌آباد بخش خزل شهرستان نهاوند با توجه به طغیان رودخانه‌ها وضعیت بسیار خطرناکی دارند و احتمال خسارت به خانه‌های نزدیک رودخانه وجود دارد.

تلاش مسئولان بخش زرین‌دشت و مردم روستای گنبد کبود و بسیجیان برای کنترل و هدایت سیلاب و جلوگیری از خسارت به تأسیسات و خانه‌های حاشیه رودخانه در پی بارش شدید باران در نهاوند ادامه دارد.

با این تفاسیر مردم باید همچنان نظاره‌گر بارش‌ها باشند و نکات ایمنی را رعایت کنند چون باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی همدان می‌گوید: بارش باران تا فردا چهارشنبه در نقاط مختلف استان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده تمام ابری، همراه با بارش باران، ریزش برف در ارتفاعات و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

تداوم این وضعیت نیازمند هوشیاری مردم و تلاش ستاد بحران برای عبور از پیک بارش‌ها و کاهش مشکلات مردم است.

دیدگاه شما