تازه های سایت

کد مطلب: 40476
23. بهمن 1398 - 8:44
فرمانده انتظامى شهرستان نهاوند با اشاره به کشف یک مورد پرونده هتک حیثیت و مزاحمت اینترنتی توسط کارشناسان پلیس فتا، اظهار داشت: هتک حیثیت و تجاوز به شأن و شخصیت و آبروی افراد در فضای مجازی جرم است و برابر قانون با آن برخورد می شود .

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ احمد ساکی فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در تشریح این خبر گفت: در پى دریافت مرجوعه قضایى از سوى شهروند نهاوندی مبنى‌ بر توهین‌، استفاده از الفاظ رکیک و.... از سوى فردى ناشناس، رسیدگى به پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه به اظهارات شاکی، ‌کارشناسان پلیس‌ فتا اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی‌هاى لازم مشخص شد ، متهم با انتشار مطالبی توهین‌آمیز و درج مطالب کذب و انتشار آن در یکی از گروه‌های تلگرامی باعث هتک حیثیت شاکی شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را شناسایی  کردند.

وی اظهار داشت: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد متهم با انتشار مطالب کذب در گروه تلگرامی سعی در تهمت زدن به فرد شاکی را داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: از انتشار مطالب کذب و تهمت به دیگران خودداری کنید زیرا افراد می‌توانند به راحتی به این مطالب دسترسی داشته باشند و از این مطالب سوء استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی محلی برای تهمت به دیگران و سرگرمی نیست و هرگونه ایجاد مزاحمت و یا سلب آسایش کاربران در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دیدگاه شما