تازه های سایت

کد مطلب: 40382
14. بهمن 1398 - 9:27
یکی از وکلای خارجی باشگاه استقلال به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش این باشگاه را تهدید کرد و ممکن است این ماجرا اتفاقات بدی برای آبی‌پوشان رقم بخورد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، چندی پیش خبر عدم پرداخت دستمزد وکیل استرالیایی - ایتالیایی استقلال در پرونده‌های مختلف باشگاه که مهمترین آن سوپرجام بود و شکایت او به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش CAS منتشر و رسانه‌ای شد.

با این حال گویا وزارت ورزش و جوانان با پادرمیانی سعی در خریدن زمان داشت، اما بدقولی مدیران استقلال و وزارت ورزش، این تیم را در آستانه یک بحران جدید قرار داده است. تنها چند روز به پایان مهلت داده شده باقی مانده است، اما مدیران باشگاه استقلال و وزیر ورزش در این باره سکوت عجیبی کرده‌اند.

باشگاه استقلال هزینه‌های حق الوکاله وی که مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون تومان است را پرداخت نکرده است. وی چند بار موضوع را از مدیران قبلی و فعلی باشگاه استقلال پیگیری کرد، اما پاسخی در خصوص دریافت مبلغ مذکور نگرفت. این شخص در نامه‌های متعددی که به باشگاه، فدراسیون فوتبال ایران و مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان فرستاده، اعلام کرده، پرونده جدیدی را نزد دادگاه CAS علیه این باشگاه باز خواهد کرد که علاوه بر اینکه می‌تواند منجر به محکومیت قطعی باشگاه شود، هزینه‌ای ۵۰۰ میلیونی را به باشگاه بابت هزینه‌های دادرسی تحمیل می‌کند.

وکیل پیشین باشگاه استقلال در حال حاضر مسئول بخش حقوق فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) بوده و حتی این موضوع را به مسئولان ورزش ایران نیز اطلاع داده است. این اتفاق نه تنها می‌تواند پای فیفا را برای این پرونده به میان بکشد، بلکه کل فوتبال ایران را دچار لطمات جدی در حوزه حقوقی کند.

این اما تنها اتفاق بد برای استقلال نیست، چرا که در زمان حضور امیرحسین فتحی در باشگاه استقلال، آنها علاوه بر جیمز کیچینگ، یک وکیل خانم اهل مالزی به نام سوزانا که از مشاوران حقوقی AFC بوده را نیز استخدام کرده‌اند که او هم به‌عنوان دستیار در کمپانی حقوقی کیچینگ کار می‌کند. این وکیل خانم در پرونده‌های مهمی همچون پرونده شفر، ساشا و حتی استراماچونی کارهای حقوقی استقلال را پیش برده و در آخرین مکاتبه با باشگاه درخواست پرداخت دستمزد خود به مبلغ هشت هزار دلار (حدود ۱۰۰ میلیون تومان) کرده، اما باز هم عکس‌العمل مدیران باشگاه سکوت مقابل این شکایت بوده است. این نامه روز ۲۹ دسامبر (۸ دی) ارسال و تا ۱۰ دی به این باشگاه فرصت داده شده بود که پول پرداخت شود که تا این لحظه این اتفاق رخ نداده است. نامه این وکیل خطاب به امیرحسین فتحی نوشته شده است. (تصویر نامه این فرد در زیر قابل مشاهده است.)

متن کامل نامه وکیل مالزیایی باشگاه استقلال به شرح زیر است:

«جناب آقای فتحی عزیز،
لطفاً به دو صورتحساب زیر توجه کنید که مدت طولانی است منقضی شده است (۱۴ دسامبر ۲۰۱۹). ممنون می‌شوم اگر حداکثر تا تاریخ ۳۱ دسامبر بتوانید فوراً آنها را پرداخت کنید، همچنین دو صورتحساب دیگر به این نامه ضمیمه شده که مربوط به پرونده‌های ساشا اولیور و آندره‌آ استراماچونی می‌شود که این آخری (استراماچونی) به دلیل همین موضوع در تاریخ ۳۱ دسامبر قراردادش را غیرمنتظره فسخ کرد.

همانطور که شما مطلع هستید، من همیشه حتی در طول تعطیلات و آخر هفته‌ها به دستورات باشگاه پاسخگو بوده‌ام. امیدوارم باشگاه وضعیت من را درک کند و تمامی صورتحساب‌های پرداخت نشده را بپردازد.
تمام پولی که من طلبکارم به شرح زیر است:
حق‌الزحمه بابت پرونده لئاندرو: ۱۹۸۷ دلار آمریکا
حق‌الزحمه بابت پرونده وینفرد شفر: ۲۰۶۲ دلار آمریکا
حق‌الزحمه بابت پرونده ساشا: ۲۴۰۰ دلار آمریکا
حق‌الزحمه بابت پرونده استراماچونی: ۱۵۷۵ دلار آمریکا
مجموع رقم پرداختی : ۸۰۲۵ دلار آمریکا
در ضمن من کار در تمامی پرونده‌های دیگر در موارد زیر را متوقف خواهم کرد:
۱- دادگاه حکمیت ورزش به شماره پرونده ۲۰۱۹/A/۶۶۴۸ (موعد پرداخت ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰)
۲- فیفا به شمار پرونده ۱۹-۰۲۱۶۲ میگل کولی (موعد پرداخت ۱۸ ژانویه ۲۰۲۰)
۳- فیفا به شماره پرونده ۱۹-۰۲۰۰۴ مارتین ولگانگ (موعد پرداخت ۹ ژانویه ۲۰۲۰)

با احترام
سوزانا».

به نظر می‌رسد در صورتی که این مشکل حل نشود، کار به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) کشیده خواهد شد.

منبع: تسنیم

دیدگاه شما