تازه های سایت

کد مطلب: 40326
9. بهمن 1398 - 12:47
مردم نهاوند در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حرکت دسته‌های عزاداری در سطح شهر به عزاداری پرداختند و یاد دردانه رسول‌الله را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مردم مؤمن و ولایتمدار نهاوند هم‌زمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در فراغ دخت نبی اکرم اشک ماتم ریختند و به عزاداری پرداختند.

دسته‌های عزاداری از مقابل مسجد جوانان این شهرستان بانوای مداحان سینه‌زنی کردند و به سمت مصلا این شهرستان حرکت کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر عبور عزاداران و برافراشتن بیرق‌های عزاداری در طول مسیر نشان از عشق و ارادت مردم مؤمن نهاوند به خاندان عصمت و طهارت دارد.

در مناطق مختلف شهرستان نهاوند نیز مراسم عزاداری در بخش‌ها، روستاها، تکایا، مساجد، حسینیه‌ها و زینبیه ها برپا است و سفره‌های نذری ئ مراسم روضه‌خوانی به یاد حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه نهاوند نیز مراسم عزاداری و توجه خوانی برگزار می‌شود و یادواره‌های شهدا نیز در چندین منطقه نهاوند به مناسبت امروز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مغیثی امام‌جمعه نهاوند در جمع عزاداران گفت: حضرت فاطمه الگویی تمام‌عیار از ایثار و ازخودگذشتگی و دارای همه خصوصیات اخلاقی است.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا خودشان شهید، پدرشان شهید، همسر و فرزندانشان شهید شدند که نشان‌دهنده عظمت شخصیت این بزرگ بانوی جهان اسلام است.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه امروز باید همه از حضرت زهرا الگو بگیریم، افزود: زندگی حضرت صدیقه طاهره سراسر درس و پیام برای همه ما است و ولایتمداری ایشان و تربیت فرزندانی صالح و باعظمت ازجمله نکات ارزشمند زندگی ایشان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

دیدگاه شما