تازه های سایت

کد مطلب: 40084
17. دى 1398 - 9:03
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: به منظور هویت‌دار شدن دام‌های شهرستان نهاوند طرح پلاک‌کوبی ۱۶ هزار دام سبک و ۱۰۰ راس دام سنگین در نهاوند انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد با برشمردن اهداف اجرای طرح پلاک‌گذاری اظهار کرد: به منظور ساماندهی و توسعه تولیدات دامی و اهمیت کنترل دام، جلوگیری از قاچاق دام، اصلاح نژاد و کنترل جمعیت دام نیاز به هویت‌دار شدن آنها وجود دارد  تا بتوان از این طریق به اهداف دست پیدا کرد.

وی گفت: از دیگر مزایای اجرای این طرح می‌توان به استقرار نظام صحیح بهداشتی در شهرستان، کنترل بازار مصرف برای دسترسی به میزان عرضه و تقاضا در عرصه تولیدات دامی، افزایش سرعت و دقت در امر بیمه دام و تسهیل در پردازش توزیع نهادهای دامی و برنامه‌ریزی برای تولید علوفه اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اجرای این طرح توسط شرکت تعاونی دامداران با اتحادیه دامداران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه پلاک‌کوبی دام‌ها یک طرح سراسری است شرکت تعاونی دامداران با عقد قراردادی با اتحادیه دامداران کار پلاک‌گذاری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در سطح شهرستان نیز شرکت دشت زاگرس صفا گرین نهاوند با همکاری تعاونی گوسفندداران استان کار پلاک‌گذاری را عهده‌دار شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند پایان بهمن‌ماه را آخرین فرصت برای پلاک‌کوبی دام‌ها از سوی دامداران اعلام کرد و افزود: دامداران تا پایان بهمن ماه فرصت دارند نسبت به پلاک‌کوبی دامهای خود اقدام کنند و پس از این تاریخ هر گونه خرید و فروش و جابجایی دام‌های بدون پلاک قاچاق محسوب شده و نیروی انتظامی مانع جابجایی دام زنده بدون پلاک خواهد شد.

وی با بیان اینکه پلاک‌کوبی دام‌ها اجباری است گفت: با توجه به اجباری بودن پلاک‌کوبی ارائه هر گونه خدمات دامی مشروط به پلاک‌گذاری آنها بوده و علاوه بر این نگهداری دام زنده نیز صرفا با نصب پلاک دائم امکان‌پذیر خواهد بود.

کمالی‌نژاد در پایان با توصیه به دامداران برای نصب پلاک دام‌های خود گفت: با توجه به زمان باقی مانده لازم است دامداران این مساله را جدی گرفته و هر چه سریعتر با مراجعه به اتحادیه دامداران نسبت به اجرای این کار اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما