تازه های سایت

کد مطلب: 39963
6. دى 1398 - 14:42
مدیران استقلالی احتمالا در هر دوره‌ای که به یک مربی جوان میدان می‌دهند امید دارند که این مربی جوان راه قلعه‌نویی را برود و مانند او در جواب اعتمادشان چند جام را به آنها هدیه بدهد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، استقلال همیشه جایی برای جولان مربیان جوان بوده است. مدیران استقلال بیش از همتای قرمز خود ریسک و مشکلات حضور مربیان جوان را پذیرفته‌اند و این سیاست جوانگرایی در بیشتر مواقع نتیجه داده و توانسته برگ برنده استقلال باشد. اگر معیار و ملاک مربی جوان را مربیان زیر 45 سال در نظر بگیریم نمونه‌های زیادی را در باشگاه استقلال می‌توان پیدا کرد. بحث جدی بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال به عنوان سرمربی آخرین نمونه از این جوانگرایی است. مربی جوانی که خودش جانشین یک جوان دیگر در استقلال خواهد شد.

استراماچونی با 43 سال سن جزو لیست مربیان جوان این تیم طبقه‌بندی می‌شود. مربی ایتالیایی کارنامه پروپیمانش را مدیون شروع مربی‌گری از سن 36 سالگی است. اتفاقی که او را با وجود سن و سال کم در زمره مربیان باتجربه دنیای فوتبال قرار می‌دهد. جوانی و انرژی خوبی که استراما به استقلال تزریق کرد باعث شد تا این تیم بعد از مدت‌ها به یک تیم شاداب و سرحال تبدیل شود که روحیه برنده را پیدا کرده بود و از نظر روحی و روانی آمادگی رویارویی با هر تیمی را داشت. 

منصوریان از دیگر چهره‌های جوان نیمکت آبی‌هاست. مربی‌ای که شاید نام او یادآور خاطرات خوبی برای آبی‌ها نباشد اما سال اول حضورش که به رده دوم ختم شد و با برد دربی همراه بود. دستاوردی که شاید کمتر کسی در این سال‌های اخیر در استقلال به آن دست پیدا کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

مجیدی یعنی خداحافظی با زوج دیاباته و قائدی؟

البته در میان این لیست گزینه‌های ناموفق هم پیدا می‌شوند. صمد مرفاوی که در لیگ ششم نزدیک بود جا پای قلعه‌نویی بگذارد و یک جام را برای آبی‌ها به دست بیاورد اما در نهایت به رده چهارمی رضایت داد و یک شکست تمام عیار را تجربه کرد. باخت در دربی هم از خاطرات بد این مربی آبی است. جواد زرینچه هم در لیگ دوم با 37 سال سن به عنوان مربی موقت روی نیمکت نشست و 4 بازی بدون برد را به نام خودش ثبت کرد. 

شاخص‌ترین چهره این لیست اما کسی نیست جز امیر قلعه‌نویی. پرافتخارترین مربی استقلال و تاریخ لیگ برتر که از جمله مربیان جوانی است که مدیران استقلال بابت انتخاب او ریسک کرده و جواب این ریسک را به خوبی گرفتند. قلعه‌نویی زمانی که برای اولین بار روی نیمکت استقلال نشست فقط 40 سال سن داشت. او توانست در لیگ پنجم آبی‌ها را قهرمان کند. قلعه‌نویی بار دیگر در 44 سالگی به باشگاه استقلال بازگشت و یک بار دیگر در نقش منجی توانست یک جام دیگر را برایشان به ارمغان بیاورد.

مدیران استقلالی احتمالا در هر دوره‌ای که به یک مربی جوان میدان می‌دهند امید دارند که این مربی جوان راه قلعه‌نویی را برود و مانند او در جواب اعتمادشان چند جام را به آنها هدیه بدهد. تاکنون این اتفاق نیفتاده و استقلالی‌ها امیدوارند که شاید فرهاد مجیدی همان گم‌کرده‌شان باشد. مجیدی در تجربه قبلی‌اش روی نیمکت استقلال به عنوان مربی موقت در سه بازی دو برد و یک تساوی را به دست آورد و بدون باخت کارنامه خوبی از خودش به جای گذاشت. او با میانگین 2.33 امتیاز از هر بازی در میان مربیانی که سه بازی یا بیشتر روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نشسته‌اند بیشترین میانگین امتیاز را به دست آورده است. همین مساله استقلالی‌ها را امیدوار می‌کند که سرمربی جوانشان بتواند خاطرات تلخ گذشته را پاک کرده و جام‌های پرتعداد  را برایشان تکرار کند. 

منبع: وب سایت برنامه نود

دیدگاه شما