تازه های سایت

کد مطلب: 39828
25. آذر 1398 - 9:06
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از 50 درصد از تعهد 7 هکتاری توسعه کشت گلخانه‌ای نهاوند در راستای تحقق از سند راهبردی توسعه نهاوند انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کمالی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت کشت گلخانه‌ای و سوددهی مناسب برای کشاورزان و استفاده بهینه از منابع و آب باید به سمت این‌گونه کشت‌ها برویم.

وی اظهار داشت: توسعه کشت محصولات گلخانه در بالا بودن کیفیت محصولات و درآمد کشاورزان تأثیرگذار است بنابراین آمادگی همکاری با کشاورزان در این زمینه راداریم.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در جهت توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای تلاش کنیم به همین منظور در سند توسعه شهرستان در سال جاری 7 هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای منظور شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی کشور کشت‌های گلخانه‌ای در افزایش محصول، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب و حفاظت محصولات در برابر شرایط اقلیمی در کشور بسیار حائز اهمیت است.

کمالی نژاد ادامه داد: از مجموع 7 هکتار امسال تاکنون حدود 3 و نیم هکتار توسعه کشت گلخانه‌ای که معادل 50 درصد می‌شود انجام‌شده است و تا پایان سال به 100 درصد می‌رسد.

وی بیان داشت: همچنین توسط بخش خصوصی 10 و نیم هکتار از مجتمع گلخانه‌ای روستای علمدار در حال اجرای روند بانکی جهت واگذاری به متقاضیان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: همچنین برای ۴ هکتار از فاز ۲ مجتمع گلخانه‌ای شهر برزول فراخوان منتشرشده است که با تحقق آن باعث اشتغال‌زایی خوبی می‌شود.

کمالی نژاد عنوان کرد: در اراضی روبروی شهرک صنعتی نهاوند نیز 3 و نیم هکتار کارهای مقدماتی و نصب پایه‌ها انجام‌شده است که در صور تکمیل تعهد 7 هکتاری شهرستان تکمیل می‌شود.

وی افزود: در شهرستان نهاوند 43 واحد کشت گلخانه‌ای فعالیت می‌کنند و 12 هکتار مجموع کشت گلخانه‌ای نهاوند است که با بهره‌برداری از این واحدهای جدید وضعیت شهرستان بهتر از قبل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: آمادگی کامل برای ارائه تسهیلات به متقاضیان داریم و 80 درصد تسهیلات را دولت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و 20 درصد نیز آورده متقاضی است.

وی گفت: برای ارائه آموزش‌ها و استفاده زا تجربیات افراد متخصص و کارشناس در این کار کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود و همه موارد از احداث و شرایط و ضوابط ساخت و راه‌اندازی یک گلخانه برای بهره‌برداران توضیح داده می‌شود.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما