تازه های سایت

کد مطلب: 39827
25. آذر 1398 - 9:03
فرماندار نهاوند گفت: در بخش کشاورزی و دامداری شهرستان برای تحقق اشتغال پایدار و رونق تولید باید به سمت روش‌های صنعتی و بروز حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مراد ناصری فرماندار نهاوند به همراه مدیر جهاد کشاورزی از واحدهای دام‌پروری صنعتی شهرستان بازدید و در حاشیه این بازدیدها گفت: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی و دام‌پروری استان همدان است و در خیلی از بخش‌ها حرف برای گفتن دارد.

وی اظهار داشت: باید از واحدهای دام‌پروری شهرستان حمایت کنیم و تسهیلات و امکانات را برای تولید محصولات مختلف در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

فرماندار نهاوند افزود: باید برای ایجاد اشتغال پایدار و به‌تبع آن رونق تولید با استفاده از آموزش‌ها بتوانیم روش‌های نوین و صنعتی را جایگزین روش‌های صنعتی کنیم که این آموزش‌ها وظیفه جهاد کشاورزی است.

وی بیان داشت: با توجه به پتانسیل‌های زیادی که در این بخش وجود دارد حمایت از واحدهای صنعتی تولیدی محصولات دامی از اولویت‌های مجموعه شهرستان است.

ناصری گفت: استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بومی در بخش کشاورزی و دام‌پروری در راستای افزایش تولید درواقع همان اقتصاد مقاومتی است که شکوفایی اقتصادی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در بخش کشاورزی و دامداری باید با ارائه تسهیلات لازم و تشویق جوانان بتوانیم اشتغال‌زایی را به‌ویژه در مناطق روستایی رونق ببخشیم.

فرماندار نهاوند گفت: با توجه به وجود رودخانه گاماسیاب در نهاوند باید به بخش شیلات در نهاوند توجه ویژه‌ای شود.

علی کمالی نژاد مدیر جهاد کشاورزی نهاوند نیز در این بازدیدها گفت: درزمینهٔ تولید محصولات لبنی و دامی مانند گوشت قرمز شهرستان نهاوند دارای رتبه‌های برتر استان همدان است.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی برای ارائه تسهیلات آمادگی دارد و حمایت‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند افزود: روش‌های سنتی دیگر جوابگوی تأمین نیازهای بخش دام‌پروری در شهرستان نهاوند نیست و در همین راستا توسط جوانانی خوش‌ذوق دریکی از مناطق نهاوند واحد پرورش گوسفند به‌صورت کاملاً مکانیزه ران اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این واحد با توجه به سرمایه‌ای که وجود دارد در زمان کمتر با توجه به علم روز و سوددهی بیشتری نصیب سرمایه‌گذار می‌شود.

کمالی نژاد گفت: این جوانان خوش‌ذوق در این طرح با رعایت اصول علمی مانند بهداشت و تغذیه و با استفاده از اصول فنی نمونه موفقی از کار گروهی را به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند الگویی برای جوانانی باشد که می‌خواهند وارد این کار شوند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما