تازه های سایت

کد مطلب: 39819
24. آذر 1398 - 8:28
شهردار گیان گفت: شهر گیان دارای ۷۰ درصد بافت فرسوده و قدیمی است و نیاز جدی به تخصیص اعتبار و تسهیلات برای بازسازی دارد که تصویب و اجرایی شدن طرح بازآفرینی شهری راه‌حل این مشکل است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت شهری شهر گیان و بافت فرسوده زیاد در سطح این شهر باید تدبیری مناسب برای حل مشکل شهروندان اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: جلسات زیادی در شهرستان و استان برای حل مشکل بافت فرسوده شهر گیان برگزارشده است تا با تصویب قوانینی بتوانیم معضل بافت فرسوده شهر گیان را حل کنیم.

شهردار گیان گفت: بیش از 70 درصد بافت شهر گیان فرسوده است که خطرناک و تهدید است و در صورت بروز حادثه باعث مشکلات متعددی برای شهروندان می‌شود.

وی بیان داشت: در جلسه‌ای که در روزهای گذشته به همراه رئیس شورای شهر گیان در اداره کل راه و شهرسازی همدان برای موضوع تصویب بازآفرینی شهرگیان برگزار شد.

جلالی افزود: اعضای کمیته فنی اداره راه و شهرسازی نیز در این جلسه حضور داشتند که در طول جلسه نقشه تمام قسمت‌های گیان اعم از بافت‌های فرسوده، وضعیت جاده‌ها، معابر اصلی و فرعی و شبکه آب‌رسانی و اماکن تاریخی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیگیری‌های خوبی انجام‌شده است که امیدواریم طرح بازآفرینی شهر گیان تصویب و اجرایی شود تا معضل بافت فرسوده این شهر نیز هرچه زودتر حل شود.

شهردار گیان گفت: باید نگاه مسئولان را به شهر گیان و بافت فرسوده این شهر تغییر دهیم چون درگیان نیازاست یک تحول اساسی ایجاد بشود تا سیمای شهری پیدا بکند.

وی بیان داشت: گیان دارای ۷۰ درصد بافت قدیمی است و نیاز جدی به تخصیص اعتبار و تسهیلات و وام برای بازسازی دارد تا بتوان هم ساختمان‌های کلنگی را تخریب و بازسازی نمود وهم بخش‌هایی برای بازار و سایر قسمت‌های تجاری تعریف کرد.

شهردار گیان اظهار کرد: در طرح بازآفرینی، شهر گیان به سه حوزه کاری محدوده‌های تجاری، خدماتی و مسکونی تقسیم می‌شود و کارکردها و امکانات مختلفی برای این بخش‌ها در نظر گرفته می‌شود.

جلالی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهر گیان شبکه آب‌رسانی فرسوده است و باید فکر اساسی برای اصلاح این شبکه با استانداردهای بروز شود.

وی با اشاره به دیگر مشکلات شهر گیان گفت: باید طبق نقشه کانال‌ها و جدول‌های انتقال آب‌های سطحی به شکل استاندارد ایجاد و یا مرمت بشوند و آسفالت خیابان‌ها و جدول‌گذاری‌ها به شکل مطلوبی بازسازی بشوند.

شهردار گیان عنوان کرد: موارد بالا با ارائه مستندات و استعلام‌ها و آمار و ارقام رسمی در جلسات ارائه شد که خوشبختانه تصویب طرح بازآفرینی شهر گیان موردتوجه اعضا قرار گرفت تا انشا الله نتیجه پیگیری‌هایی که مقدمات آن حدود یک سال ونیم به طول انجامیده است به ثمر بنشیند.

وی افزود: طرح بازآفرینی شهر گیان در آینده‌ای نه‌چندان دور جهت تصویب نهایی به کمیسیون ماده ۵ ارسال خواهد شد و امیدواریم به‌زودی مردم شریف گیان شاهد ثمرات این پیگیری‌ها و طرح مذکور باشند.

جلالی بیان داشت: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های تاریخ شهر گیان است که زمینه‌ساز تحول گسترده گیان و تغییر چهره شهرگیان خواهد بود چراکه در قالب این طرح چهرهٔ شهرگیان با اعطای وام‌های با بهره کم و اقداماتی که انجام خواهد شد کاملاً تغییر خواهد نمود و مواردی مثل اصلاح شبکه آب‌رسانی و دیگر طرح‌ها به دنبال این طرح انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: شهر گیان اولین شهر در استان همدان است که حدود دو سال است باهمت شهرداری و شورای اسلامی شهرگیان پیگیر تصویب نهایی طرح بازآفرینی شهری است که خوشبختانه در مراحل پایانی این موضوع مهم قرار دهیم.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما