تازه های سایت

کد مطلب: 39818
24. آذر 1398 - 8:26
مدیر منابع طبیعی نهاوند گفت: تا پایان سال بیش از 450 هکتار از اراضی منابع طبیعی نهاوند تحت جنگل‌کاری به دو روش نهال‌کاری و بذرکاری قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن قیاسوند در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت وجود جنگل برای حفظ محیط‌زیست و مزایای فراوان جنگل‌کاری برای آیندگان طرح توسعه جنگل‌های دست کاشت نهاوند در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و کمک مردم بتوانیم از جنگل‌های شهرستان مراقبت کنیم و طرح‌های صیانت و توسعه جنگل‌های دست کاشت را ادامه دهیم.

مدیر منابع طبیعی نهاوند افزود: با تدابیری که انجام‌شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت بیش از 450 هکتار به جنگل‌های دست کاشت نهاوند افزوده می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه جنگل‌های نهاوند در مناطق مختلف با دو روش کاشت بذر و کاشت نهال انجام می‌شود تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.

قیاسوند گفت: حدود 155 هکتار از این طرح مربوط به منطقه جنگلی گاماسیاب است که قسمتی از آن انجام‌شده و با بهبود وضعیت جوی باقیمانده نیز انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در منطقه جنگلی فارسبان نهاوند نیز 200 هکتار به جنگل‌های نهاوند اضافه خواهد شد که در این منطقه توسعه جنگل‌ها با کاشت بذر گونه‌های جنگلی انجام می‌شود.

مدیر منابع طبیعی نهاوند افزود: همچنین در روزهای گذشته هم‌زمان با اجرای طرح ملی کاشت ۱۴ هزار نهال در اراضی منابع طبیعی کشور در ۱۳۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان نهاوند واقع در مناطق گاماسیاب، گیان و فارسبان با حضور مسئولان نهال کاشته شد.

وی عنوان کرد: در مناطق جنگلی گیان، تازناب، سیاه دره و دیگر مناطق نهاوند نیز بذرکاری و نهال‌کاری به‌منظور توسعه جنگل‌های نهاوند تا پایان سال تداوم دارد.

قیاسوند اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 685 هکتار جنگل دست کاشت وجود دارد و 1440 هکتار نیز جنگل طبیعی داریم که وضعیت شهرستان با اجرای طرح‌های جاری بهتر خواهد شد.

وی در پایان گفت: درزمینهٔ نگهداری، توسعه و کاشت جنگل‌ها به مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نیاز داریم و از آن‌ها می‌خواهیم که کمک یار ما باشند.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما