تازه های سایت

کد مطلب: 39622
7. آذر 1398 - 8:40
کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: سامانه بارشی از امروز وارد این استان می‌شود و از فردا مناطق غربی همدان را بارش باران فرامی‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمدحسن باقری‌شکیب گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، این سامانه بارشی از غرب به سمت شرق در حرکت است و به دنبال آن بارش پراکنده باران در برخی از نقاط استان از جمله تویسرکان و اسدآباد رخ می‌دهد.

وی اظهار داشت: از بامداد پنجشنبه نیز بارش پراکنده باران در نقاط غربی استان آغاز می‌شود و تا عصر جمعه ادامه دارد.

باقری‌شکیب عنوان کرد: به دنبال فعالیت این سامانه، آسمان استان ابرناک می‌شود که در پی آن بیشینه دما در نقاط مختلف بین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان نقاط مختلف استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با افزایش ابر و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: از این سامانه انتظار بارش قوی نداریم و بارش‌های آن بیشتر پراکنده است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و کبوداهنگ با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما